طالبان عاجل خواهان 1.2 میلیارد دالر شد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
طالبان از گروه 20 خواسته است که طبق وعده شان، باید عاجل 1.2 میلیارد دالر به افغانستان اختصاص دهند.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان همچنین از جامعه جهانی می‌خواهد که از افغانستان در آزادسازی دارایی‌های مردم افغانستان به ارزش نزدیک به 10 میلیارد دالر حمایت کند.
تلاش طالبان برای دسترسی به پول های منجمد شده/آیا جهان به این گروه اعتبار خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
تلاش طالبان برای دسترسی به پول های منجمد شده/آیا جهان به این گروه اعتبار خواهد کرد؟
طالبان که قدرت را در افغانستان به دست گرفته است (ممنوع در روسیه) از جامعه جهانی درخواست کرد تا به این کشور کمک های مادی به میزان حدود 1.2 میلیارد دالر فوری ارائه دهد که در اجلاس مجازی گروه بیست (G20) وعده داده شد.
محمد سهیل شاهین، سخنگوی طالبان که قبلاً به عنوان نامزد نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل معرفی شده بود، روز جمعه در مورد وضعیت افغانستان در توییتر نوشت: "زمستان نزدیک است، بنابراین جامعه بین‌المللی باید فوراً بسته کمک [مادی] اخیراً اعلام شده نزدیک به ۱ میلیارد یورو (حدود ۱.۲ میلیارد دالر) را که در نشست مجازی G20 در مورد افغانستان برای [حمایت از] آسیب‌پذیرها و [به طور موقت] وعده داده شده بود، آزاد کند".
این سخنگوی طالبان تاکید کرد که "دولت امارت اسلامی افغانستان آماده همکاری همه جانبه از طریق سازمان های بشردوستانه و سایر سازمان های غیردولتی در محل است".
شاهین گفت، علاوه بر این، این جنبش "از جامعه جهانی می خواهد تا از افغانستان [در] رفع انسداد دارایی های مردم افغانستان به ارزش تقریبا 10 میلیارد دالر حمایت کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала