Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چلسی دل بسته به آکادمی؛ چه ستاره‌هایی از این باشگاه در راه است؟

© AFP 2023 / DANIEL LEAL-OLIVASسائول A veteran wearing a Royal Hospital Chelsea hat, and in PPE (personal protective equipment) of a face mask, as a precautionary measure against COVID-19, stands outside the Chelsea and Westminster Hospital in London
سائول  A veteran wearing a Royal Hospital Chelsea hat, and in PPE (personal protective equipment) of a face mask, as a precautionary measure against COVID-19, stands outside the Chelsea and Westminster Hospital in London  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
آکادمی چلسی به بازیکن سازی ادامه می‌دهد تا بتواند دست توماس توخل را برای گزینش راحت‌تر بسازد. در حالی‌که شاید در بازار بازیکن مورد نظر او پیدا نشود که با سیاست‌های باشگاه همسان باشد.
به گزارش اسپوتنیک؛ در چند فصل اول رومن آبراموویچ به عنوان مالک چلسی تنها بازیکنی که توانست از آکادمی بیرون بدهد و خود را در این تیم تثبیت کند، جان تری بود که به یک اسطوره باشگاه تبدیل شد.
با این حال، سیاست باشگاه در چند سال اخیر تغییر کرده زیرا آکادمی چلسی اکنون یکی از قوی‌ترین آکادمی‌های فوتبال اروپا است و به جوانان فرصت حضور در تیم اصلی داده می‌شود.
توماس توخل، سرمربی چلسی در ماه آگوست در پاسخ به سوالی درباره بازیکنان آکادمی گفت: "درها همیشه باز است. در واقع، من آن را دوست دارم و واقعاً معتقدم که هواداران آن را دوست دارند. این چیزی است که باشگاه را خاص می‌کند و وقتی به عکس نگاه می‌کنید وقتی جام قهرمانی را در لیگ قهرمانان بالا می‌بریم، پسران زیادی از آکادمی در این عکس هستند. این آن را خاص می‌کند و باید این‌گونه باشد. همیشه در مورد ترکیب است. در عین حال، هیچ هدیه‌ای در این سطح وجود ندارد. شما باید راه خود را بدست آورید، باید بر موانع غلبه کنید."
چندین جوان با استعداد اولین بازی خود را زیر نظر توخل انجام داده‌اند؛ میسون ماونت که اولین بازی خود را زیر نظر فرانک لمپارد انجام داد، بازیکنی بود که همراه با سزار آزپیلیکوئتا در بیشترین بازی‌های مشترک (39) در دوران مربیگری مرد آلمانی حضور داشت.
مونت در ماه می به بی‌بی‌سی گفت: "من می‌خواهم رویاهای خود و سایر بازیکنانی را که با من می‌آیند برآورده کنم. زمانی که در آکادمی بودم و شاهد بردن جام‌های بزرگ توسط تیم اول بودم، به بازیکنان زیادی نگاه کردم – اسطوره‌های چلسی. می‌خواستم چیزهایی را از هر قسمت از بازی آنها بگیرم. می‌خواستم راه آنها را دنبال کنم. بازیکنانی مانند لمپارد، جان‌تری، دیدیه دروگبا، اشلی کول، پتر چک... همه آنها واقعاً. آنها جام‌های بزرگی را به دست آورده‌اند. بارها برای این باشگاه بازی کردم"
در غیاب تیمو ورنر و روملو لوکاکو به دلیل مصدومیت، توخل شاهد سه بازیکن بومی مونت، ریس جیمز و کالوم هادسون اودوی در پیروزی خانگی 7-0 چلسی مقابل نوریچ سیتی بود.
 
ظهور آکادمی چلسی
در سال 2007، آبراموویچ مرکز آموزشی کوبهام را افتتاح کرد که دارای 57 هکتار امکانات و شامل 30 زمین تمرین، سالن بدنسازی و استخر است که برای باشگاه 24 میلیون یورو هزینه داشته است.
آبراموویچ در ماه مارچ گفت: "چلسی تاریخ بسیار غنی دارد و من بسیار خوش شانس هستم که در آن نقش داشته باشم."
باشگاه قبل از من اینجا بود و بعد از من نیز اینجا خواهد بود، اما وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که به همان اندازه که امروز می‌توانیم موفق باشیم و همچنین برای آینده بسازیم.
به همین دلیل است که موفقیت آکادمی ما در کوبهام برای من بسیار مهم است. در همین حال، چلسی پیشاهنگانی را به کار گرفته که در سراسر جهان فعالیت می‌کند، فیفا این باشگاه را از جذب بازیکنان جدید برای دو پنجره نقل و انتقالات در سال 2019 به دلیل نقض قوانین مربوط به جذب بازیکنان زیر سن قانونی منع کرد. پس از اعتراض به دادگاه داوری ورزش (CAS)این محرومیت به یک پنجره کاهش یافت.
تروو چالوبا آخرین اعجوبه‌ای است که از تیم جوانان ظهور کرده، در حالی که محصولات آکادمی مانند تینو لیورامنتو (ساوتهمپتون)، آرماندو بروجا (قرضی در ساوتهمپتون)، ناتان آکه (منچستر سیتی)، بیلی گیلمور (قرضی در نوریچ سیتی)، فیکایو توموری (آث میلان)، تامی آبراهام (رم) و کانر گالاگر (قرضی در کریستال پالاس) در جاهای دیگر تجارت خود را انجام می‌دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала