مرض فلج کودکان افغانستان را تهدید می کند

© AFP 2023 / Mandel Nganکودکان افغان
کودکان افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان بعد از 25 نوامبر از سر گرفته می شود.
به گزارش اسپوتینک، قلندر عباد وزیر صحت عامه دولت مؤقت طالبان (ممنوع در روسیه) اظهار داشته است که بعد از 25 نوامبر واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان آغاز می شود.
واکسین کرونا ساخت روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2020
واکنش وزارت صحت عامه افغانستان به واکسین کرونا روسیه
عباد گفت: "ما از واکسیناسیون علیه فلج اطفال حمایت کردیم، اما هنوز برنامه دقیقی تدوین نشده است، برنامه های مختلفی برای اجرای این پروژه وجود دارد. فعلاً صحبت از آغاز واکسیناسیون گسترده در سراسر افغانستان از 25 نوامبر است." .
وزیر صحت عامه افغانستان در مورد مشکلاتی که فعلاً در افغانستان با آن مواجه است، خاطرنشان کرد که "مشکل اصلی پرداخت معاش به کارکنان صحی است." وی تاکید کرد: علاوه بر این، کمبود ادویه و وقفه در تامین برق است که بدون آن شفاخانه ها نمیتوانند به درستی کار کنند.
وضعیت صحی در افغانستان به دلیل کمبود ادویه ضروری و کمبود متخصصین بسیار متشنج است. به ویژه، مشکل واکسیناسیون علیه فلج اطفال حاد است. به گفته کارشناسان مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از امراض  (CDC) ایالات متحده، حداقل 3 میلیون کودک در افغانستان به واکسین ضد این عفونت دسترسی ندارند. پیش از این، سازمان صحت جهانی (WHO) اعلام کرده بود که قصد دارد واکسیناسیون فلج اطفال را در افغانستان از 8 نوامبر آغاز کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала