واکنش آلمان و 11 کشور اروپایی علیه شهرکسازی اسرائیل در کرانه باختری

© Photo / Ralf Schulzeبرلین
برلین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
آلمان یکجا با 11 کشور اروپایی طی بیانیه مشترک انتقاد شدیدی به شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری دریایی اردن وارد کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی دانستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، در بیانیه مشترک ارائه‌شده از طرف این کشورهای اروپایی آمده است: ما بار دیگر قویاً علیه سیاست شهرک‌سازی‌های اسرائیل صحبت می‌کنیم، این اقدام قوانین بین‌المللی فعلی را نقض می‌کند و تلاش‌ها برای راه‌حلی دودولتی به‌منظور حل مناقشات بین فلسطین و اسرائیل را تضعیف می‌کند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
طرح امریکا برای حل بحران اسرائیل و فلسطین
این کشورهای اروپایی از اسرائیل خواستند این تصمیم خود را مورد بازنگری قرار دهد. در این بیانیه آمده است: ما از هر دو طرف می‌خواهیم به گام‌هایی که در ماه‌های اخیر به بهبود همکاری و کاهش تنش‌ها منجر شده است ادامه دهند.
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم عصر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد.
شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت دفاع اسرائیل که مسئول صدور مجوز ساخت‌وساز در کرانه باختری است اخیراً با ساخت حدود 3هزار واحد مسکونی جدید در این منطقه موافقت کرد.
شبکه عبری‌زبان "کان" پیش از این اعلام کرده بود که مقامات اسرائیل تصمیم به ساخت بیش از 3000 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری برای یهودیان  گرفته‌اند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم پیش از این گفته بود که دولت بایدن به‌شدت با طرح‌های اسرائیل برای توسعه و گسترش شهرک‌ها در کرانه باختری رود اردن مخالف است.
وی گفت: ما به‌شدت از طرح‌های دولت تل‌آویو برای پیشبرد ساخت‌وساز هزاران واحد مسکونی که برخی از آنها در عمق کرانه باختری رود اردن است، نگران هستیم و مخالفت قاطع خود را اعلام می‌کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала