اطلاعات آمریکا: کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی تولید نشده است

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
 نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کردند که ویروس کرونا SARS-CoV-2 به عنوان یک سلاح بیولوژیکی ایجاد نشده است. این گزارش افزود: مقام‌های چینی نیز پیش از شیوع گسترده این ویروس، چیزی درباره آن نمی دانسته‌اند.
 به گزارش اسپوتنیک، دفتر اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه در گزارشی که از وضعیت محرمانه خارج شده است، اعلام کرد: در حالی که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده درباره منشا اصلی ویروس کرونا اختلاف نظر دارند ولی به این جمع بندی رسیده است که این ویروس توسط چین به عنوان یک سلاح بیولوژیک تولید نشده است.
خاطرنشان می شود که ویروس کرونا "احتمالاً از نظر ژنتیکی تغییر نکرده است." با این حال، دو سازمان اطلاعاتی معتقدند که "داده های کافی" برای چنین ارزیابی هایی وجود ندارد.
در این گزارش ذکر شده که ویروس کرونا به صورت محدود در نوامبر 2019  ظاهر شده و بیش از یک منشأ احتمالی برای این ویروس وجود داشته است.
Глава Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
سازمان جهانی بهداشت: شانس برای شکست کرونا موجود است
بر اساس آخرین آماری که وبگاه Worldometers‌ منتشر کرده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 246 میلیون مورد فراتر رفته و تعداد قربانیان این ویروس نیز از 5 میلیون نفر بیشتر شده است.
آمریکا همچنان با بیش از 46 میلیون و 700 هزار مورد ابتلا بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارد. تعداد قربانیان کرونا در این کشور نیز با بیش از 765 هزار نفر، همچنان بیشترین تعداد در سرتاسر جهان به شمار می‌آید.
چین با انتقاد بین‌المللی بر سر آنچه که آنها ناکامی در همکاری کامل‌تر در زمینه تحقیقات مرتبط با کووید-۱۹ می‌نامند، مواجه است. بیانیه سفارت چین همچنین این انتقاد را رد کرد.
در این بیانیه آمده است: ما از تلاش‌های مبتنی بر علم در زمینه ردیابی منشاء این پاندمی حمایت کرده‌ایم و همچنان فعالانه مشارکت خواهیم کرد. با این حال، ما با تلاش برای سیاسی کردن این موضوع قاطعانه مخالف هسیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала