بولتون: ترامپ و بایدن هر دو مسئول خروج "شرم‌آور" از افغانستان هستند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Советник президента США по вопросам национальной безопасности Джон Болтон
 Советник президента США по вопросам национальной безопасности Джон Болтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان می‌گوید: چین در حال افزایش تلاش هایش برای گسترش نفوذ خود در منطقه ای است که دولت بایدن از آن روی گردانده است.
به گزازش اسپوتنیک، به نقل از هیل، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور گفت که ایالات متحده نباید فقط بر یک اولویت دفاعی راهبردی متمرکز شود.
بازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
بولتون: ما افغانستان را رها کردیم اما افغانستان آمریکا را رها نمی‌کند
بولتون با اشاره به وضعیت کنونی امنیت ملی آمریکا گفت که این بسیار مهم است که ایالات متحده قادر باشد بیش از یک اولویت راهبردی را مدیریت نماید.
وی در همین رابطه گفت: بدون شک مهم ترین اولویت، تمرکز بر روی تهدید چین است. من آن را در قرن حاضر نه فقط برای آمریکا، بلکه برای کل غرب وجودی می دانم. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید تهدیدات دیگر را نادیده بگیرید و در این رابطه افغانستان و خاورمیانه نمونه هایی عالی هستند.
مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان ادامه داد: چین در حال افزایش تلاش هایش برای گسترش نفوذ خود در منطقه ای است که دولت بایدن از آن روی گردانده است.
وی افزود: جهان مکانی بزرگ و پیچیده است و ما کشوری بزرگ و توانمند هستیم.
طبق اظهارات بولتون، هم «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا و هم ترامپ، هر دو مسئول خروج افتضاح از افغانستان هستند چرا که ظاهرا نتوانستند به آمریکایی ها توضیح دهند که چنانچه می خواهند به زندگی خود ادامه دهند و از جامعه شان لذت ببرند، آمریکا باید مشارکتی فعال در سراسر جهان به منظور حفاظت از منافعی که جامعه آمریکایی بر آن استوار است، داشته باشد.
بولتون در حالی از تلاش چین برای گسترش نفوذ در افغانستان خبر داده که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، مقام‌های چینی بارها با طالبان دیدار و گفتگو کرده‌اند. آخرین دیدار دو طرف میان وزیر خارجه چین و هیأتی به رهبری ملا عبدالغنی برادر در دوحه بود. وانگ یی در دوحه با وزیر خارجه طالبان نیز دیدار کرد و درباره روابط دوجانبه گفتگو شد.
بولتون که سیاستمداری محافظه کار است، به داشتن عقاید و نظرات افراطی و جنگ طلبانه مشهور است و در هر شرایطی معتقد به پیشبرد منافع و سیاست های آمریکا با توسل به زور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала