حمایت متحدان آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه علیه روسیه  

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeحمایت متحدان آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه علیه روسیه  
حمایت متحدان آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه علیه روسیه   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
یک نشریه‌ای آمریکایی در گزارشی نوشت، بر خی متحدان ایالات متحده بر این کشور فشار وارد می‌کنند تا پرنسیب حمله پیشگیرانه هسته‌ای علیه روسیه را اتخاذ کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از برخی منابع گزارش داده است که متحدان ایالات متحده در اروپا و اقیانوس آرام بر کاخ سفید فشار آورده‌اند تا که واشنگتن تا از رو آوردن آمریکا به اصل عدم پیشدستی در استفاده از سلاح هسته ای گفته می شود گویا می تواند به روسیه "جرات و شجاعت ببخشد" جلوگیری کنند.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، سیاست هسته ای ایالات متحده از زمان جنگ سرد "عمدا مبهم" باقی مانده است. از دیدگاه تئوری، ایالات متحده می تواند یک حمله هسته ای پیشگیرانه انجام دهد، بنابراین متحدانش در زیر "چتر هسته ای" خود احساس محافظت می کنند.
نگرانی امریکا از حمله هسته‌ای غیرقابل جبران روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
نگرانی امریکا از حمله هسته‌ای غیرقابل جبران روسیه
اکنون کاخ سفید در حال بررسی سیاست استفاده احتمالی از سلاح های هسته ای است و پرسشنامه هایی را برای متحدان ارسال کرده است تا از نگرش آنها به این موضوع مطلع شود.
 به گفته فایننشل تایمز لندن، پاریس، برلین، توکیو و کانبرا با بازنگری این سیاست مخالفت کردند.
کرامپکارن‌باوئر، ، در پاسخ به این سوال که آیا ناتو به سناریوهایی برای مهار روسیه برای مناطق بالتیک و دریای سیاه، از جمله در حریم هوایی با سلاح‌های هسته‌ای فکر می‌کند، گفت که لازم است این موضوع به روسیه کاملاً روشن شود. که کشورهای غربی نیز آماده استفاده از چنین ابزارهایی هستند.
هفته گذشته، آنگرت کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای گفته بود ناتو باید «برای روسیه روشن کند» که «دکترین بازدارندگی» این سازمان به‌معنای استفاده از تمام روش‌های لازم برای متوقف کردن حمله مسکو به متحدان و شرکای خود خواهد بود.
وزیر دفاع آلمان در پاسخ به این سوال که آیا چنین دکترینی شامل استفاده از بمب اتمی می‌شود پاسخ داد:‌ «این هم یکی از روش‌های بازدارندگی است».
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در واکنش به این اظهارات وزیر دفاع آلمان گفت: در ارتباط با درخواست ها برای مهار نظامی روسیه، ناتو دائماً نیروهای خود را به مرزهای ما می کشاند. وزیر دفاع آلمان باید به خوبی بداند که این امر چه سرانجامی برای آلمان و اروپا خواهد داشت.
شویگو تاکید کرد: امنیت در اروپا به صورت عمومی و درصورتی است که منافع روسیه نقض نشود.
وی در ادامه افزود: اما ناتو امروز برای گفتگوی برابر آماده نیست. علاوه بر این، اجرای برنامه مهار توسط ناتو در افغانستان به یک فاجعه ختم شد که در پی آن اکنون تمام جهان درگیر آن است.
اعضای ناتو بارها مسکو را  به توسعه طرح هایی برای استفاده از تسلیحات هسته ای متهم کرده اند. در عین حال، ایالات متحده از  نظریه حمله پیشگیرانه دست برنداشته است.
مسکو بارها تاکید کرده است که تسلیحات هسته ای را صرفا  ابزار دفاعی می داند. علاوه بر این، دکترین هسته ای روسیه حمله پیشگیرانه را پیش بینی نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала