حمله طالبان به یک جشن عروسی در ننگرهار به دلیل پخش موسیقی

© @https://twitter.comجلوگیری از یک واقعه هولناک در عروسی ننگرهار
جلوگیری از یک واقعه هولناک در عروسی ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
 برخی منابع می‌گویند که در اثر تیراندازی جنگجویان طالبان به شرکت کنندگان در یک جشن عروسی دست کم دو نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. گفته شده که طالبان به دلیل پخش موسیقی این مراسم را به رگبار گلوله بسته اند.
به گزارش اسپوتنیک، در پی حمله طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)  به یک جشن عروسی در ولایت ننگرهار افغانستان، دست کم دو نفر به دست نیرو های این گروه کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.
برخی منابع گفتند که در ابتدا طالبان به روستاییان اجازه پخش موسیقی داده بودند، اما بعداً تعدادی از نیروهای آنها به مراسم حمله کردند و حداقل دو نفر را کشتند و 10 نفر را مجروح کردند.
این منبع گفت: «طالبان که از نواختن موسیقی در جشن عروسی در روستای شمشپور مارگندی ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهارعصبانی شدند، به این محفل حمله نمودند که در پی این درگیری دست کم دو نفر کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.»
رسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
رسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند
با این حال، یک منبع طالبان با تایید حمله اعضای این گروه به جشن عروسی، مدعی شد که در نتیجه دو نفر از اعضای این گروه بازداشت شده اند.
مقامات طالبان بارها اعلام کرده‌اند که موسیقی در اسلام «حرام» است و از دید آنان، گوش‌دادن به آن هم گناه محسوب می‌شود.
با روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان، اکنون در تالار‌های عروسی در شهر هرات، تبلیغ و نعت‌خوانی دینی، جای برنامه‌های هنری و موسیقی را گرفته است.
در همین حال، مالکان تالار‌های عروسی در شهر هرات پیشتر به رسانه‌ها گفته اند که مقامات فرهنگی گروه طالبان مسئولان تالار‌های عروسی گوشزد کرده‌اند که مانع اجرای برنامه‌های موسیقی در مجالس عروسی شوند و به جای آن از گروه‌های تبلیغ اسلامی استفاده شود.
طالبان در زمانی که بین سال‌های 1996 تا 2001 بر افغانستان حاکم بودند، موسیقی را کاملاً ممنوع کردند و آن را حرام، خلاف آموزه‌ های اسلامی و گناه می ‌دانستند.
پس از تصرف مجدد قدرت توسط طالبان در افغانستان در میانه ماه آگست، بسیاری از نوازندگان و خوانندگان از این کشور گریختند؛ در حالی که برخی دیگر از شغل خود دست کشیده و آلات موسیقی خود را پنهان کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала