شکایت بازرس امریکا از مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به خروج از افغانستان

© Photo / SIGARشکایت بازرس امریکا از مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به خروج از افغانستان
شکایت بازرس امریکا از مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به خروج از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
بازرس امریکا درباره افغانستان نهادهای بزرگ ایالات متحده را به پنهان کاری اطلاعات درمورد خروج از افغانستان متهم میکند.
به گزارش اسپوتنیک، جان سپکو، بازرس امریکا در امورد افغانستان گفته است که سازمان های دولتی ایالات متحده، از جمله پنتاگون و وزارت امور خارجه، اطلاعات قابل توجهی در مورد جریان مبارزه نظامی در افغانستان را مسدود کرده اند که می تواند وضعیت را با عقب نشینی سربازان ایالات متحده از کشور در ماه اوت روشن کند.
خروج امریکا از افغانستان؛ پمپئو: بزرگ‌ترین اشتباه توسط فرمانده کل انجام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
خروج امریکا از افغانستان؛ پمپئو: بزرگ‌ترین اشتباه توسط فرمانده کل انجام شد
سپکو گفت: "به نظر من، تصویر کاملی از آنچه در ماه اوت رخ داد، و همچنین تمام آن هشدارهایی که می‌توانست نتیجه را پیش‌بینی کند، تنها در صورت انتشار اطلاعاتی که وزارت دفاع و وزارت امور خارجه به آن می‌پردازند که فعلاً دسترسی محدود شده است در دسترس خواهد بود."
او اظهار داشت که برای مثال دولت امریکا دسترسی محدودی به اطلاعات مربوط به دوران سال 2015 داشت که مربوط به وضعیت نیروهای امنیتی افغان بود. سپکو بر این نکته تأکید کرد که تقریباً تمام اطلاعاتی که لازم بود برای اینکه آیا نیروهای امنیتی افغان یک نیروی جنگی واقعی بودند یا که فقط منتظر فروپاشی بودند.
به گفته بازرس ویژه، این داده ها به ویژه به درخواست دولت اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، از دید مردم پنهان شده است، زیرا از نظر طرف افغان می تواند به نیروهای امنیتی کشور آسیب برساند. اما حالا سپکو از امریکا خواسته است تا اطلاعات را فاش کنند، چون نه غنی در قدرت است و نه کدام اردویی در افغانستان است.
براساس گفته های سپکو، پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، سازمانهای دولتی ایالات متحده سیاست خود را برای محدود کردن دسترسی عموم به دادههای خاص نظامی ایالات متحده در آن کشور ادامه دادند: اندکی پس از سقوط کابل، وزارت امور خارجه به من و سایر نهادهای نظارتی نامه نوشت و خواستار محدود کردن موقت دسترسی به کلیه گزارش های حسابرسی، بازرسی و حسابرسی مالی در وب سایت ما شد زیرا وزارت امور خارجه می ترسید که اطلاعات موجود در این گزارش ها متحدان افغان را به خطر بیندازد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала