طالبان: امریکا سفارتش را در کابل بازگشایی کنند

© @https://twitter.com طالبان: به امریکا گفته‌ایم سفارتش را در کابل بازگشایی کند
 طالبان: به امریکا گفته‌ایم سفارتش را در کابل بازگشایی کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان می گوید که به امریکا گفته‌ایم که سفارتش را در افغانستان بازگشایی کند، اما به هیچ‌کسی اجازه‌ی ساخت پایگاه نظامی را در کشور نمی‌دهیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (شنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که «تنها افغانستان به رسمیت شناختن مجبوریت ندارد، بل‌که کشورهای جهان نیز نیاز دارند که امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد.»
 ذبیح الله مجاهد با سه معاون رسماً سخنگوی طالبان تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
ذبیح الله مجاهد با سه معاون رسماً سخنگوی طالبان تعیین شد
مجاهد تاکید کرد که طالبان شرایط به رسمیت شناخته‌شدن را تکمیل کرده‌است و «هیچ‌کسی حق ندارد در امور داخلی افغانستان مداخله کند.»
سخنگوی طالبان افزود که اکنون هم به‌رسمیت‌نشناختن طالبان توسط کشورهای جهان سبب دوام مشکلات در افغانستان، منطقه و جهان خواهد شد.
با این حال، او تأکید کرد که کشورهای جهان به‌زودی این گروه را به‌رسمیت خواهند شناخت.
او افزود که این گروه تمامی شرایط را برای به‌رسمیت‌شناختن تکمیل کرده است. مجاهد اما در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد ممنوعیت رفتن دختران بالاتر از صنف هفتم به مکتب و زنان شاغل به کارشان و تأثیر آن بر به‌رسمیت شناختن این گروه گفت که این موضوع یک مسأله‌ی داخلی است و ربطی در به‌رسمیت‌شناختن این گروه ندارد.
او همچنین شرط‌گذاشتن این موضوع را مداخله‌ی کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان به‌رهبری طالبان خواند.
سخنگوی طالبان گفت که این گروه از تمامی کشورها خواسته تا نمایندگی سیاسی‌شان را در افغانستان فعال کنند اما طالبان به هیچ کشوری اجازه نخواهند داد تا پایگاه نظامی در افغانستان ایجاد کنند.
نیروهای گروه طالبان در تاریخ ۲۴ اسد پس از فرار اشرف غنی از افغانستان، وارد شهر کابل و سپس ارگ ریاست‌جمهوری شدند. هنوز هیچ کشوری این گروه را به‌رسمیت نشناخته است.
تشکیل دولت فراگیر یکی شرط‌های کشورها برای شناسایی «امارت اسلامی» است؛ اما مقام‌های طالبان این موضوع را مسئله داخلی می‌دانند و می‌گویند نباید کشورها در مورد آن اظهار نظر کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала