یونیسف: افغانستان با یک بحران بشردوستانه مواجه است

© Photo / Twitter account of Zabehulah_M33یونیسف: افغانستان با یک بحران بشردوستانه مواجه است
یونیسف: افغانستان با یک بحران بشردوستانه مواجه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
سخنگوی یونیسف گفته است که بخش صحی افغانستان در حال فروپاشی است.
به گزارش اسپوتنیک، سلام الجنابی، سخنگوی یونیسف اعلام کرده است که افغانستان درحال حاضر یکی از بدترین بحران‌های جهان را تجربه می‌کند، بخش و صحی و خدمات اجتماعی کاملاً درحال سقوط است.
کابلوف: تا پایان هفته کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان می‌رسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
کابلوف: تا پایان هفته کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان می‌رسد
الجنابی گفت: فغانستان اکنون یکی از بدترین بحران های جهان را تجربه می کند، و نیازهای آن هر روز افزایش می یابد. علاوه بر بحران روزافزون سوء تغذیه و ناامنی غذایی، سیستم خدمات بهداشتی و خدمات اجتماعی در آستانه فروپاشی است."
به گفته او، در اوایل 2021 وضعیت افغانستان نامطلوبترین در جهان بود، تقریباً نیمی از جمعیت این کشور، از جمله 10 میلیون کودک، نیازمند کمک بشردوستانه بودند.
او نیز افزوده است: با وقایع اخیر و نابسامانی های اقتصادی که کشور از سر می گذراند، خانواده های بیشتری با حاشیه مواجه می شوند. پیش بینی می شود که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید روبرو شوند زیرا نیازهای بشردوستانه افغانستان به سطح بی سابقه ای افزایش می یابد. با افزایش ناامنی غذایی در افغانستان، بروز سوء تغذیه شدید در میان کودکان زیر پنج سال نیز افزایش می یابد."
سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد که اگر در این مورد اقدام فوری صورت نگیرد، سال آینده وضعیت بشردوستانه وخیم خواهد شد. وی نیز هزینه های لازم برای نیازهای بشردوستانه جاری افغانستان را 192 میلیون دالر پیش بینی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала