تیرباران یک فرمانده پیشین نیروهای مردمی تخار از سوی جنگجویان گروه طالبان

© Sputnikتیرباران یک فرمانده پیشین نیروهای مردمی تخار از سوی جنگجویان گروه طالبان
تیرباران یک فرمانده پیشین نیروهای مردمی تخار از سوی جنگجویان گروه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
پس از بازگشت گروه طالبان به قدرت یک فرمانده پیشین نیروهای مردمی تخار جنگ افزارهایش را به طالبان تسلیم کرد، اما او حالا از سوی جنگجویان گروه طالبان تیرباران شده است. 
کشته و زخمی شدن ۸۳ جنگجوی طالبان در تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
کشته و زخمی شدن ۸۳ جنگجوی طالبان در تخار
این منبع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفت: عزت‌الله حدود ۳۰ سال داشت و در چند سال اخیر و با افزایش حملات طالبان به شهرستان کلفگان تخار، بخشی از نیروهای مردمی را برای مبارزه با این گروه بسیج کرده بود. عزت‌الله با فرماندهی نیروهای ضد طالب در کلفگان و با هماهنگی و حمایت وزارت داخله و امنیت ملی دولت پیشین افغانستان، نقش کلیدی در عقب راندن طالبان از روستاهای آن شهرستان داشت.
پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان در ۱۵ اگوست، بسیاری از فرماندهان و نظامیان دولت پیشین به خارج از افغانستان فرار کردند، اما شمار زیادی از آنان به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات لازم برای خروج، هنوز در داخل افغانستان هستند.
به گفته منبع محلی مذکور در کلفگان، پس از مسلط شدن طالبان بر آن شهرستان، عزت‌الله سلاح‌ها و ابزارهای نظامی خود را به طالبان تسلیم کرد  و از مسئولان محلی آن گروه «امان‌نامه» دریافت کرده بود. به باور این منبع، عزت‌الله با اعتماد به امان‌نامه و عفو عمومی که رهبری طالبان صادر کرد، برای فرار از افغانستان اقدام نکرد و در خانه‌اش در کلفگان ماند تا از فرزندانش مراقبت کند.
گفته می‌شود، که دو روز پیش افراد طالبان به خانه عزت‌الله هجوم بردند و پس از بازرسی، اعلام شد که سه قبضه اسلحه در آن‌جا یافته‌اند و به همین دلیل، افراد طالبان عزت‌الله را بازداشت و زندانی کردند. به نقل از منبع مذکور، دادگاه محلی طالبان پس از دو روز حکم اعدام عزت‌الله را صادر کرد و او با استفاده از همان سلاح‌هایی که از خانه‌اش کشف شده بود، تیرباران شد.
یادآوری می کنیم، که با آنکه سران طالبان در نشست‌های بین‌المللی و در مصاحبه‌ با رسانه‌ها، از برقراری کامل امنیت و عفو عمومی در سراسر افغانستان صحبت می‌کنند، اما کشتارهای هدفمند و صدور احکام اعدام در دادگاه‌های محلی طالبان علیه کارکنان پیشین نهادهای امنیتی و فرماندهان نیروهای مردمی در دولت پیشین، نشان می‌دهند که ادعاهای طالبان در رسانه‌ها برعکس جریان واقعی وقایع در افغانستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала