دلیل فروپاشی نظام سودان اعلام شد

© AP Photo / Mackenzie Knowles-Coursinدلیل فروپاشی نظام سودان اعلام شد
دلیل فروپاشی نظام سودان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
فرمانده نیرو‌های نظامی سودان گفته است که خلای سیاسی باعث شد که دولت سقوط کند.
به گزارش اسپوتنیک، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده نیرو‌های نظامی سودان طی سخنانی اعلام کرد که اختلالات انتقالی و عدم اجماع بین سیاستمداران منجر به انحلال دولت در سودان شده است.
بیرق سودان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
کودتای سودان به وضع کشور تأثیر نگذاشته است
لازم به ذکر است، ارتش سودان صبح روز دوشنبه، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر و چند عضو کابینه این کشور را بازداشت کرد. پس از آن، البرهان که ریاست شورای حکومتی انتقالی این کشور را بر عهده دارد، طی یک سخنرانی تلویزیونی، از اعلام وضعیت بحرانی و انحلال دولت سودان خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: اگر به تصویر سیاسی و اجتماعی کشور نگاه کنیم، مسیر انتقال مملو از تخلفات بود. احزاب در دوره انتقالی نتوانستند ائتلاف تشکیل دهند، در هیچ موضوعی به اجماع برسند، در مورد مجلس قانونگذاری، والیان استان ها به توافق نرسیدند، حتی نتوانستند نیروهای سیاسی را شامل شوند."
لازم به ذکر است، دولت فعلی سودان پس از اعتراضات مردمی در سال 2019 علیه «عمر البشیر» که موجب مداخله ارتش و عزل البشیر در 11 اپریل 2019 شد، طی توافقی میان ارتش و ائتلافی از گروه‌های مدنی با عنوان «ائتلاف الحریه و التغییر» در تاریخ 21 اپریل 2019 بر سرکار آمد. ریاست این دولت توافقی موسوم به «شورای انتقالی» به فردی از نظامیان، «ژنرال عبدالفتاح البرهان» واگذار شد. 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала