تاجیکستان خبر ایجاد پایگاه نظامی چین در خاکش را رد کرد

© AFP 2023 / Vyacheslav Oseledkoتاجیکستان خبر ایجاد پایگاه نظامی چین در خاکش را رد کرد
تاجیکستان خبر ایجاد پایگاه نظامی چین در خاکش را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
عضو شوید
وزارت داخله تاجیکستان گزارش‌ها درباره ساخت یک پایگاه نظامی توسط چین برای تاجیکستان در نزدیکی مرز با افغانستان را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌های مبنی بر ایجاد پایگاه نظامی چین در تاجیکستان و در نزدیکی خاک افغانستان نادرست بوده و چنین اقدامی در دستور کار قرار نگرفته است.
پایگاه نظامی امریکا در قرقیزستان ایجاد نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
پایگاه نظامی امریکا در قرقیزستان ایجاد نمی‌شود
بیانیه می‌افزاید که در چارچوب توافقنامه همکاری بین وزارت امور داخله تاجیکستان و وزارت امنیت عمومی چین در زمینه زیرساخت‌های موجود تیم پولیس واکنش سریع نهاد مبارزه با جنایت سازمان یافته قرار است رزمایش مشترکی در ولایت بدخشان تاجیکستان صورت گیرد.
به گزارش رسانه دولتی «خاور»، تمامی تجهیزات و هزینه‌های لازم در طول رزمایش مشترک توسط چین تامین و پرداخت خواهد شد.
پیش از این نیز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین درباره گزارش‌ها مبنی بر ایجاد پایگاه نظامی چین در تاجیکستان گفته بود: با اطمینان می‌توانم بگویم که چین در آسیای مرکزی پایگاه نظامی ندارد.
سخنگوی پارلمان تاجیکستان اواخر هفته گذشته گفته بود که چین قرار است هزینه ساخت یک پایگاه نظامی برای واحد نیروهای ویژه پولیس این کشور را در نزدیکی مرز افغانستان تامین کند.
رسانه‌ها با اعلام این خبر نیز اظهارداشتند که پایگاه قرار است در ولایت خود مختار گورنو-بدخشان در کوه‌های پامیر ساخته شود. این منطقه با سین‌کیانگ چین و ولایت بدخشان افغانستان هم مرز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала