بریتانیا 50 میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniبریتانیا 50 میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند
بریتانیا 50 میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
عضو شوید
بریتانیا اعلام کرد 50 میلیون پوند (69 میلیون دالر) برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا روز یکشنبه، 31 اکتوبر اعلام کرد که 50 میلیون پوند برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده است.
نخست‌وزیر بریتانیا: به طالبان چک سفید داده نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
نخست‌وزیر بریتانیا: به طالبان چک سفید داده نخواهد شد
همانطور که تاکید شده است، این کمک بشردوستانه شامل مواد غذایی، دارو و مواد برای ساخت سرپناه برای 2.5 میلیون نفر به ویژه کمک  به زنان و دختران خواهد بود. این کمک بخشی از بسته کمک مالی 286 میلیون پوندی (390 میلیون دالری) است که بوریس جانسون در ماه سپتمبر اعلام کرده بود. کمک‌ها از طریق سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به افغانستان ارسال می‌شود.
پیش از این، جانسون در پاسخ به سوالی مبنی بر بحران انسانی در افغانستان به پارلمان گفت: ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا عواقب تسلط طالبان بر مردم افغانستان را کاهش دهیم.
نخست‌وزیر بریتانیا افزود: ما باید کمک‌های خود را در سال جاری دو برابر کنیم؛ اما نمی‌توانیم یک چک سفید امضا به طالبان بدهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که آن کشور به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل نخواهد شد.
در 15 اگست، اشرف غنی، رئیس‌جمهور وقت افغانستان از کشور فرار کرد و طالبان بدون برخورد با هیچ گونه مقاومتی وارد کابل شد. در 6 سپتمبر، طالبان کنترول خود را بر تمام افغانستان اعلام کرد و در 7 سپتامبر ترکیب کابینه موقت را اعلام کرد که مشروعیت آن هنوز توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала