گروه طالبان به دنبال افسران واحد هدف‌گیری نیروی هوایی دولت پیشین

© Photo / MD / MDگروه طالبان به دنبال افسران واحد هدف‌گیری نیروی هوایی دولت پیشین
گروه طالبان به دنبال افسران واحد هدف‌گیری نیروی هوایی دولت پیشین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
عضو شوید
گروه طالبان از هر ابزار و روشی برای دست‌یابی به افسران واحد هدف‌گیری در نیروی هوایی کار می گیرند. 
کشتن ۲۶ جنگجوی طالبان توسط نیروی هوایی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2020
کشتن ۲۶ جنگجوی طالبان توسط نیروی هوایی افغانستان
افراد وابسته به «اداره استخبارات» طالبان در کابل، روز یک‌شنبه ۲۴ اکتبر، احمد ضیا، از افسران واحد هدف‌گیری نیروی هوایی در دولت پیشین افغانستان، را بازداشت و به شدت شکنجه کردند. طالبان از احمدضیاء خواسته‌اند که نشانی و اطلاعات بقیه همکارانش را در «مرکز بصیرت» و واحد هدف‌گیری نیروی هوایی، در اختیار آنان بگذارد. احمد ضیاء براثر شکنجه طالبان به شدت زخمی شده و اکنون در یکی از درمانگاه های کابل زیر درمان است.
یکی از افسران واحد هدف‌گیری نیروی هوایی در دولت پیشین افغانستان، که با نام مستعار نعیم با ایندیپندنت فارسی گفت‌وگو کرد، می‌گوید: او و ده تن از اعضای واحد هدف‌گیری نیروهای هوایی، تحت تعقیب طالبان هستند و تلاش‌شان برای خروج از افغانستان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
نعیم می‌گوید: او و همکارانش پای هزاران برگه‌ را امضا کرده‌اند که بر اساس آن‌‌ها حملات هوایی علیه طالبان و داعش اجرا شده است و طالبان هم‌اکنون به آن اسناد دسترسی دارند. به گفته نعیم، از آنجا که حملات هوایی بیشترین تلفات را به نیروهای طالبان وارد می‌کرد، اکنون آنان در صدد انتقام‌جویی از کسانی هستند که در اجرای حملات نقش کلیدی داشتند.
نعیم با ابراز نگرانی می‌‌افزاید: «طالبان یک هفته قبل، همکارم احمدضیا را بازداشت و به شدت شکنجه کردند تا به اطلاعات شخصی بقیه اعضای واحد هدف‌گیری دست یابند. آنان از هر ابزار و روشی برای دست‌یابی به افسران واحد هدف‌گیری در مرکز بصیرت وزارت دفاع استفاده می‌کنند».
این افسر پیشین نیروی هوایی می‌گوید، که مسئولیت دیگر واحد هدف‌گیری، جلوگیری از تلفات افراد غیرنظامی در حملات هوایی بود و این کار در هماهنگی و مشاوره با نیروهای خارجی، از جمله نیروهای آمریکایی، استرالیایی، نمایندگی هیئت معاونت سازمان ملل متحد، و کمیته صلیب سرخ (هلال احمر) انجام می‌شد.
به گفته نعیم، اعضای واحد هدف‌گیری نیروی هوایی در وزارت دفاع دولت پیشین افغانستان، از هزاران حمله که در آنان احتمال تلف شدن افراد ملکی وجود داشت جلوگیری کرده است. نعیم می‌گوید که اعضای آن گروه هم به دلیل مبارزه‌شان علیه طالبان و داعش، و هم به علت تلاش‌شان برای جلوگیری از تلف شدن افراد غیرنظامی، سزاوار افتادن به دست طالبان نیستند و باید نجات داده شوند.
نعیم می‌گوید: در جریان پروسه تخلیه و پس از آن، تلاش‌های اعضای واحد هدف‌گیری نیروی هوایی برای خروج از افغانستان بی‌نتیجه مانده است و تماس‌های آنان با دفاتر سازمان‌هایی که در گذشته با این واحد همکاری داشته‌اند، نیز بی پاسخ مانده است.  به گفته او، اعضای این واحد نظامی در صدر فهرست کشتار طالبان قرار دارند و  به همین دلیل، خواهان حمایت کشورها و سازمان‌های مدد‌رسان برای خروج از افغانستان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала