انتقاد شدید لاوروف از موضع‌گیری غرب در قبال پناهجویان افغان

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد شدید لاوروف از موضع‌گیری غرب در قبال پناهجویان افغان
  انتقاد شدید لاوروف از موضع‌گیری غرب در قبال پناهجویان افغان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه از موضع‌گیری غرب در قبال پناهجویان افغان شدیدا انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از موضع‌گیری غرب در قبال اعطای پناهندگی به پناهجویان افغان انتقاد کرد.
لاوروف در یک برنامه تلویزیونی گفت: "غرب با عجله به کشورهای همسایه التماس کرد که ده ها هزار پناهنده را بپذیرند و آنها گفتند که این موقتی است تا زمانی که غرب مدارک لازم برای مهاجرت به کشورهای غربی را تصحیح کند."
  لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
لاوروف: آمریکا و ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرند
وی خاطرنشان کرد: "تاکنون هیچ یک از کشورهای آسیای مرکزی حداقل در مقیاسی که کشورهای غربی درباره آن صحبت کرده اند، این مسیر را طی نکرده اند.
لاوروف گفت که البته هیچ کس نقل مکان نکرده و باید سرنوشت آنها مشخص شود. به گفته لاوروف غرب گفت که آنها "یکی دو ماه" نیاز دارند تا برای این افراد اسناد تهیه کنند که باید آنها را نجات داد زیرا آنها با نیروهای ائتلاف همکاری می کردند."
 لاوروف همچنین افزود: شما برای مدت طولانی با افغان ها همکاری کردید تا آنها را به عنوان مترجم، خبرچین استخدام کنید، احتمالا که قبلا سوابق آنها را بررسی کرده بودید."   
پیش از این  اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала