سطح بی‌اعتمادی به بایدن رکورد زد

© REUTERS / Kevin Lamarqueسطح بی‌اعتمادی به بایئن رکورد زد
سطح بی‌اعتمادی به بایئن رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
میانگین نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان داد که نرخ محبوبیت بایدن تا پایان ماه اکتبر به 42 درصد رسیده است که نسبت به میانگین 50 درصدی محبوبیت وی در اواسط ماه آگست هشت، درصد کاهش داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی NBC News نشان داد که میزان بی‌اعتمادی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر رکورد زد. بر اساس این نظرسنجی در حال حاضر فقط 42  درصد آمریکایی‌ها از اقدامات رئیس دولت حمایت می‌کنند.
نتایج این نظرسنجی حاکی است که سطح محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا طی 9 ماه اول در مقام ریاست‌جمهوری کاهش شدیدتری نسبت به سایر رهبران آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم داشته است.
گزارش شده است که 54 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که مخالف کارکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور هستند.
Экс-президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
ترامپ: بایدن 85 میلیارد دالر تجهیزات نظامی را به دست طالبان رها کرد
 این کاهش محبوبیت نسبت به ماه آپریل که میزان محبوبیت رئیس جمهور 53 درصد بود، 11 درصد کاهش داشته است.
در حالی که دلایل کاهش محبوبیت بایدن بیشمار است و از جمله شامل کاهش اعتماد به دولت او در مدیریت همه گیری و خروج نیروهایش از افغانستان می شود یکی از بزرگترین دلایل این کاهش این است که به باور آمریکایی ها مشکلات بزرگ اقتصادی موضوعی است که دولت بایدن به اندازه کافی در آن متمرکز نشده است.
همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، مشکلات اقتصادی و طولانی شدن پاندمی کرونا، نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز به دنبال نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر صورت گرفت که همگی نشان داده‌اند میزان محبوبیت بایدن نسبت به تابستان و بهار کاهش داشته است.
گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه همزمان با دیدار با رهبران جهان در اروپا کاهش نرخ محبوبیتش در هفته‌های اخیر را کم ‌اهمیت دانست و تاکید کرد، نظرسنجی‌های دوره‌ای بخشی از این کار هستند و وی بر برنامه خودش تمرکز دارد.
گفت: نتایج این نظرسنجی‌ها دائما بالا و پایین می‌شوند. آنها ابتدا بالا بودند، سپس متوسط شدند و دوباره بالا رفتند و اکنون پایین آمده‌اند. به نظرسنجی‌ها در دوران روسای جمهور دیگر خوب نگاه کنید. همین اتفاق برای آنها نیز رخ داده است.
وی افزود: این دلیل کاندیداتوری من برای ریاست جمهوری نبود. من رئیس جمهور نشدم تا نشان دهم که چقدر خوب در نظرسنجی‌ها عمل می‌کنم. من کاندید شدم تا مطمئن شوم آنچه را که به عنوان رئیس جمهور آمریکا وعده عملش را دادم، انجام می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала