لاوروف: نمی‌گذاریم تروریست ها به مرزهای روسیه نزدیک شوند

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر  لاوروف: نمی‌گذاریم تروریست ها به مرزهای روسیه نزدیک شوند
 لاوروف: نمی‌گذاریم تروریست ها به مرزهای روسیه نزدیک شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در بیاناتی گفت، جلوگیری از "سرازیر شدن" تهدیدات تروریستی از افغانستان در نزدیکی مرز های روسیه برای این‌کشور در درجه نخست قرار دارد.
 به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در صحبت با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت که برای مسکو مهم است که از بی ثباتی کشورهای همسایه افغانستان جلوگیری شود.
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، برای کشورش، جلوگیری از بی‌ثباتی کشورهای همسایه، جلوگیری از ورود «تهدیدات تروریستی و مواد مخدر از سوی افغانستان» و نیاز به سرکوب این تهدیدها در داخل خود افغانستان در اولویت قرار دارد.
سفیر روسیه در کابل: صحبت درباره به رسمیت شناختن طالبان هنوز زود است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
سفیر روسیه در کابل: صحبت درباره به رسمیت شناختن "طالبان" هنوز زود است
وی تاکید کرد که ثبات در این کشورها به ویژه برای روسیه مهم است.
لاوروف گفت: «از آنجایی که ما با متحدان آسیای مرکزی مرز نداریم، عملاً با همه آنها یک رژیم بدون ویزا وجود دارد.، امنیت این مناطق برای ما در جایگاه نخست است».
گفتنی است سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه، (20 اکتبر) نیز در آغاز نشست افغانستان در مسکو گفت که روسیه نقش و «تلاش» طالبان برای برقراری ثبات در این کشور را به رسمیت می شناسد.
آقای لاوروف در این نشست ضمن تاکید بر تلاش طالبان برای ایجاد ثبات در افغانستات تاکید کرد که «خطر تروریسم» کل منطقه را تهدید می‌کند. وزیر امور خارجه روسیه همچنین در ادامه افزود: «ما تلاش‌های انجام شده برای تثبیت وضعیت سیاسی و نظامی در افغانستان را به رسمیت می‌شناسیم. اما در عین حال باید در نظر داشت که خطر سرازیر شدن فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر به کشورهای همسایه کاملا جدی و واقعی است.»
اظهارات مثبت وزیر امور خارجه روسیه در خصوص افغانستان در حالی مطرح می‌شود که تاکنون مسکو از به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان خودداری کرده است. با این حال ولادمیر پوتین پیشتر و در اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع گفته بود که تعامل با طالبان ضروری است اما نباید برای به رسمیت شناختن این گروه شتابزده عمل کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала