متحدین قبلی امریکا در افغانستان با داعش می پیوندند

© facebook Ministry of Defenseمتحدین قبلی امریکا در افغانستان با داعش می پیوندند
متحدین قبلی امریکا در افغانستان با داعش می پیوندند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
آنعده افغان های که با ایالات متحده کار می کردند و توسط واشنگتن رها شده بودند، شروع به پیوستن با داعش کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک،WSJ با استناد به منابع محلی می نویسد. که متحدین ایالات متحده، که با اردوی ایالات متحده کار می کردند و توسط واشنگتن در افغانستان باقی مانده بودند، شروع به فرار به طرف "دولت اسلامی" (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) کرده اند.
تسلیم شدن ده‌ها عضو داعش به طالبان در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
تسلیم شدن ده‌ها عضو داعش به طالبان در ننگرهار
ما نخست در مورد افسران اطلاعاتی، جاسوسان، نیروهای امنیتی و نیروهای آموزش دیده توسط ایالات متحده صحبت می کنیم. به نوشته این روزنامه، سرکوب طالبان (ممنوع در روسیه) آنها را به همکاری با داعش واداشت. تاکنون تعداد آنها "نسبتا کم" است، اما منابع می گویند که همچنان در حال رشد است.
گفتگوی WSJ از اردوی سابق افغانستان و طالبان گفت که داعش علاوه بر مقاومت در برابر مقامات جدید در افغانستان، افراد با حقوق را جذب می کند. رحمت الله نبیل، رئیس پیشین استخبارات، گفت: «اگر مقاومت بود، آنها به مقاومت می‌پیوستند». به گفته وی، داعش تنها گروه مسلح در افغانستان است که با طالبان می جنگند.
به تاریخ 1 نوامبر، کبیر واسیک والی پیشین پنجشیر گفت که جبهه مقاومت ملی افغانستان (FNR) جنگ با طالبان را از سر می گیرد. به گفته وی، جنگنده های نیروهای مقاومت ارتفاعات دره پنجشیر را اشغال کرده و در چندین ولایت دیگر نیر حضور دارند و آمادگی جنگی خود را افزایش می دهند.
در خزان، یک سری حملات تروریستی سازماندهی شده توسط داعش در افغانستان رخ داد. همه چیز در ماه اگوست با حمله به فرودگاه کابل آغاز شد که دو بمب گذار انتحاری و تیراندازی متعاقب آن 200 نفر را کشتند. بعداً تروریست ها در چندین مسجد دست به انفجار زدند. در آخرین حمله 32 نفر کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала