آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در جهان اعلام شد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Ветеринар держит в руках шприц с препаратом "Карнивак-Ков" от COVID-19 в ветеринарной клинике в Москве
 Ветеринар держит в руках шприц с препаратом Карнивак-Ков от COVID-19 в ветеринарной клинике в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
طبق آخرین آمارهای جهانی در خصوص واکسیناسیون کرونا در جهان تا امروز بیش از 7 میلیارد دوز واکسن کرونا در کشورهای مختلف  جهان تزریق شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بآخرین آمار های واکسیناسیون کرونا در جهانی حاکی است که  چین با (2.3 میلیارد) واکسن تزریق شده در رتبه اول این فهرست قرار دارد.
 پس از آن در هند (1.1 میلیارد) و ایالات متحده (0.4 میلیارد) واکسن استفاده شده است.
اینکه تا کنون در هر کشورچند نفر دوره کامل واکسیناسیون را انجام داده اند، مشخص نیست زیرا بسیاری از کشورها فقط تعداد واکسن های ترزیق شده را گزارش می کنند.
خاطر نشان می‌گردد که سرعت کمپین واکسیناسیون رو به کاهش است، میلیارد دوز قبلی دارو در 29 روز و دوره بعدی - در 37 روز تجویز شد.در مالتا و امارات متحده عربی، حدود 90 درصد از جمعیت در حال حاضر واکسینه شده اند.
امارات استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک لایت را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
چندرسانه ای
داده های مربوط به اثربخشی واکسن اسپوتنیک لایت روسیه
در سنگاپو، برونئی، شیلی، ایسلند، کامبوج، قطر، اسپانیا، کوریای جنوبی، پرتگال و کوبا حدود 80 درصد جمعیت واکسینه شده اند. در روسیه، با توجه به ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا، بیش از 50.9 میلیون نفر در حال حاضر هر دو دوز دارو را دریافت کرده اند، = 56.8 میلیون فقط دوز ائل واکسن را تزریق کرده اند. میزان مصونیت جمعی 46.8 درصد است.
  آمار مبتلایان به COVID-19) در جهان تاکنون به 247 میلیون و 463 هزار و 395 نفر رسید. تعداد 5 میلیون و 14 هزار و 976 نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 224 میلیون و 128 هزار و 175 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر2019 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر همان سال به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
  تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت ماه مارچ 2020 درکنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала