برگزاری نمایشگاه صنعت‌کاران پس از سقوط حکومت پیشین

© https://twitter.comبرگزاری نمایشگاه صنعت‌کاران پس از سقوط حکومت پیشین
برگزاری نمایشگاه صنعت‌کاران پس از سقوط حکومت پیشین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
برای نخستین بار پس از سقوط حکومت پیشین، نمایشگاه مشترک بانوان و مردان صنعت‌کار در کابل برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در نخستین نمایشگاه مشترک بانوان و مردان صنعت‌کار در کابل برگزار شد، یک ‌صد صنعت‌کار، از جمله چهل بانو، ساخته‌های دستی، زیورات و لباس‌های عنعنوی را به نمایش گذاشتند.
نمایشگاه هنر میناتوری در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
چندرسانه ای
نمایشگاه هنر میناتوری در کابل به روایت تصویر
معین وزارت صنعت و تجارت گفته است که از بهر پیشتیبانی از صنعتکاران، مکتوب کاهش پنجاه درصدی کرایه در پارک‌های صنعتی را صادر خواهد کرد.
این در حالیست که سخنگوی گروه طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه)، می‌گوید که حکومت اراده جدی برای حل مشکل بازرگانان دارد.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه گفت: «کمک‌های جهانی تا کوتاه مدت است، ما کمک‌های بشردوستانه را استقبال می‌کنیم، اما اتکا به آن نباشد، ظرفیت‌های خود را باید بلند ببریم. کمک‌های جهانی بربنیاد هدف است و موقتی است.»
در همین حال، اتاق صنایع و معادن می‌گوید که اگر زمستان امسال مواد خام به کارخانه‌های صنعتی در بخش‌های گونه‌گون نرسد، شمار زیادی از این کارخانه‌ها بسته خواهند شد.
شیرباز کمین زاده، رییس اتاق صنایع و معادن گفت: «در این زمستان پنج هزار کارخانه مواد خام ندارد، چگونه پول به بیرون انتقال دهیم که سیستم بانکی بند است. در این زمستان اکثر کارخانه‌ها متوقف می‌شود، چون مواد خام ندارند.»
گفتنی است که در سراسر کشور، نزدیک به پنج هزار کارخانه فعالیت دارد و در این کارخانه‌ها برای هزاران نفر زمینه کار فراهم شده است.  
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала