دست آور‌دهای آزادی بیان در افغانستان با قدرت گرفتن طالبان از بین رفته است

© کسرا دست آور‌دهای آزادی بیان در افغانستان با قدرت گرفتن طالبان از بین رفته است
 دست آور‌دهای آزادی بیان در افغانستان با قدرت گرفتن طالبان از بین رفته است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
مسوول بخش افغانستان و ایران سازمان خبرنگاران بدون مرز می‌گوید که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان دست‌آورد‌های آزادی بیان به طور کلی از بین رفته و یا هم با دشوار‌های جدی مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه‌ها، رضا معینی مسوول بخش افغانستان و ایران سازمان خبرنگاران بدون مرز می‌گوید که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان دست‌آورد‌های آزادی بیان به طور کلی از بین رفته و یا هم با دشوار‌های جدی مواجه شده است.
اکثریت خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی خودسانسوری می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
خشونت طالبان علیه خبرنگاران؛ کمیته‌ی مصونیت خواستار رسیدگی به پرونده‌ها شد
معینی در مصاحبه با صدای امریکا گفته رسانه‌های زیاد اکنون در افغانستان به دلایل امنیتی، سیاسی و اقتصادی از نشرات بازمانده اند.
با آنکه طالبان گفته است رسانه‌ها می‌توانند آزادانه و با در نظر داشت ارزش‌های اسلامی نشرات کنند اما سازمان خبرنگاران بدون مرز می‌گویند امنیت خبرنگاران تنها مصونیت جانی نیست بلکه امنیت شغلی، امنیت مسلکی و انجام وظیفه اطلاع‌رسانی است.
معینی گفته است:" بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران بیکار شده اند، در این رابطه بخش عمده زنان، بیش از 1700 زن روزنامه نگار و همکار رسانه ها، امروز از کار برکنار شده اند یا عملاً نمی‌توانند به کار خود باز گردند. در این رابطه می‌توان گفت که وضعیت نگران‌کننده است".
از سوی هم معینی تایید کرد که مقامات طالبان تعهد کرده اند که وضعیت بهتر خواهد شد.  
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала