مدودف از آغاز جنگ سرد جدید خبر داد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف از آغاز جنگ سرد جدید خبر داد
مدودف از آغاز جنگ سرد جدید خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
 معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، پاندمی کرونا به واسطه نبرد تجاری بین چین و آمریکا، تحریکات ناتو  را تشدید  و باعث نوعی جنگ سرد جدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه درباره تقابل تجاری بین آمریکا و چین صحبت کرد. این سیاستمدار در مقاله ای برای روزنامه‌ی "روسیسکایا گازیتا" نوشت: درگیری دولت ها سرانجام به نوعی جنگ سرد در طول یک بیماری همه گیر تبدیل شده است.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: سیاست تحریم‌های غرب در بحبوحه کرونا هیچ تغییری نکرد. نبرد تجاری بین آمریکا و چین به واسطه تقابل ایدئولوژیکی تشدید شده و در نهایت به نوعی جنگ سرد تبدیل شده است. همچنین در حال حاضر شاهد تحریکات جدی به ویژه در اروپا هستیم. در سال گذشته میلادی، شاهد بودیم که کشتی‌های ناتو دائما به مرزهای روسیه در دریای بالتیک و دریای سیاه نزدیک می‌شدند و حتی گاهی اوقات وارد مرز هم شدند.
 روسیه: ناتو بر اساس الگوهای جنگ سرد زندگی می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
روسیه: ناتو بر اساس الگوهای جنگ سرد زندگی می کند
 به گفته مدودف سیاست‌های تحریمی غرب در دوران کرونا تغییری نکرده است: "چالش مربوط به پروژه صلح آمیز خط لوله گازی نورد استریم 2 در این مدت تشدید شد. نبردها ادامه داشت و برخی اوقات حتی شدت هم گرفت مانند درگیری‌ها در قره‌باغ، جنگ‌ها در لیبی، سوریه و افغانستان و در برخی موارد درگیری‌های مرزی بین چین و هند و تعدادی هم در آفریقا را شاهد بودیم." 
وی ادامه داد: منافع محدود ژئوپلیتیکی و "منطق غارنشینان" اغلب در دوران اوج شیوع ویروس کرونا قوی‌تر از ارزش‌های جهانی انسانی بودند. کرونا نشان داد که در مواجهه با یک بدبختی مشترک، اروپا اصلا متحد نیست و در بحبوحه اپیدمی، کشورهای اروپایی حتی از یکدیگر حمایت هم نکردند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه به این نکته اشاره کرد که چطور روسیه و چین نخست به ایتالیا برای مقابله با کرونا کمک کردند. در میانه اپیدمی، درخواست‌ها برای وحدت، همبستگی و کمک‌های متقابل جهانی برای مقابله با کرونا، لغو تحریم‌هایی که سیستم‌های بهداشت و درمان را هدف قرار دادند و حتی آتش‌بس در مناطق جنگی کاملا شکست خورد.
درضمن، مدودف تاکید کرد که کرونا احتمالا برای مدتی طولانی در جهان باقی می‌ماند و افزود: حتی پس از واکسیناسیون گسترده و توسعه مصونیت جمعی، احتمال شیوع کرونای جدید محلی در جای خود باقیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала