Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

نیویورک‌تایمز: جایگاه جهانی آمریکا در حال فرو ریختن است

© Sputnikنیویورک‌تایمز: جایگاه جهانی آمریکا در حال فرو ریختن است
نیویورک‌تایمز: جایگاه جهانی آمریکا در حال فرو ریختن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت، درپی اشتباهات غیرضروری دولت آمریکا جایگاه جهانی این کشور در حال فرو ریختن است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت، درپی اشتباهات غیرضروری دولت آمریکا جایگاه جهانی این کشور در حال فرو ریختن است و تیم امنیت ملی کاخ سفید باید همین حالا تغییر کند.«برِت استفانز» ستون‌نویس نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت، جایگاه جهانی آمریکا به لرزه درآمده است و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید در اسرع وقت تیم امنیت ملی خود را تغییر دهد. در این یادداشت آمده است، سخنگوی پنتاگون چند روز قبل حمله پهپادی اخیر به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه را «پیچیده، هماهنگ و عامدانه» توصیف کرد. باید دید آیا آمریکا اصلاً پاسخی برای آن در نظر دارد. این روزنامه با بیان اینکه دولت بایدن همچنان در بازگرداندن ایران به میز مذاکره جهت امضای توافق هسته‌ای مستأصل است، ادعا کرد: توافقی که میلیاردها دلار در اختیار تهران قرار می‌دهد که می‌تواند با استفاده از آن حملات بیشتری از این دست انجام دهد.
استفانز می‌افزاید: بعد از آن، افزایش نگران‌کننده و شدید پرواز هواپیماهای ارتش چین در حریم هوایی تایوان را شاهد هستیم و این ایده که پکن ممکن است این جزیره را ظرف چند هفته تصرف کند از چشم‌اندازی دور، به احتمالی واضح تبدیل شده است. در ادامه این یادداشت آمده است: بایدن در یکی از محوری‌ترین چالش‌های سیاست خارجی این دوره، نمی‌تواند واقعیت‌ها را به‌درستی در کنار یکدیگر قرار دهد. به همین دلیل جایگاه آمریکا در جهان به‌عنوان یک متحد قابل اتکا برای دوستان درگیر جنگ و حریفی جدی برای دشمنان ماجراجو، به وضوع به لرزه در آمده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала