کمک های چین به افغانستان ادامه دارد

© Photo / Wang Yuاولین محموله کمک‌های بشردوستانه چین به کابل رسید
اولین محموله کمک‌های بشردوستانه چین به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
چین یک دسته دیگر از کمک های بشردوستانه به افغانستان فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیون "طلوع نیوز" خبر داده است که یک دسته دیگر از کمک های بشردوستانه چین به افغانستان ارسال شد.
گفته شده است که همین اکنون این محموله در حال ترانزیت است که شامل پتو و لباس گرم و همچنین ادویه می باشد.
سخنگوی طالبان: پروازهای بین چین و افغانستان در روزهای آینده از سر گرفته می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
سخنگوی طالبان: پروازهای بین چین و افغانستان در روزهای آینده از سر گرفته می شود
در پایان ماه سپتامبر، مقامات چینی در حال ارسال تدارکات بشردوستانه به افغانستان بودند و همچنین از تخصیص 200 میلیون یوان (حدود 31 میلیون دالر) غذا و ادویه و  همچنان 3 میلیون دوز واکسین کووید-19 خبر دادند. طرف چینی بارها نسبت به وضعیت انسانی در آن کشور ابراز نگرانی کرده است.
در ارتباط با این رویدادها، وخامت سریع وضعیت اقتصادی در افغانستان مشاهده می شود: افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت ثبت می شود، صدها هزار نفر بدون کار و مسکن مانده اند و فعالیت های مالی به شدت کاهش یافته است. وضعیت بسیار دشواری در بخش مراقبت های طبی ایجاد شده است: کمبود شدید متخصصین، ادویه و تجهیزات طبی وجود دارد.
جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) پس از اعلام تصمیم امریکا برای خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان در بهار امسال، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 اگوست، رادیکال ها بدون درگیری وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی جمهوری را ترک کرد. در 6 سپتامبر، طالبان از برقراری کنترل بر تمام خاک افغانستان و در 7 سپتامبر ترکیب دولت موقت را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала