کمک 50 میلیون پوندی انگلیس برای آموزش دختران در افغانستان

© @https://twitter.comبازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
 وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده است که نخست‌وزیر این کشور در نشست گروه 20 برای کمک به آموزش دختران و زنان در افغانستان کمک 50 میلیون پوندی این کشور را اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در نشست گروه  که20 روز یک‌شنبه، نهم عقرب، بر‌گزار شد. ، از رهبران این گروه خواست تا برای حمایت از تحصیل دختران و زنان در افغانستان بیش‌تر تلاش کنند.
دختران پایتخت افغانستان خواستار بازگشایی مکاتب شان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
دختران پایتخت افغانستان خواستار بازگشایی مکاتب شان است
 در همین حال جانسون گفته است که کشورش به حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان به شمول زنان و دختران ادامه خواهد داد.
وزارت امور خارجه انگلیس هم‌چنان خاطرنشان کرده است که قرار است این کمک که معادل 68 میلیون و 405 هزار دالر است، دو‌‌و‌‌نیم میلیون تن را که بیش‌تر‌شان زنان و دختران هستند، با کمک بشردوستانه پوشش دهد.
نخست‌وزیر انگلیس گفته است: «بودجه امروز محافظت فوری از آسیب‌پذیرترین افراد را فراهم می‌کند، اما جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان و حفاظت از دستاوردهای بیست سال گذشته به یک تلاش واقعاً جهانی نیاز دارد.»
او هم‌چنان تأکید کرده است که هیچ کمک مالی به طالبان یا از طریق سیستم‌های دولتی در افغانستان ارایه نخواهد شد.
گفتنی است که این کمک بخشی از کمک‌های مالی تعهد شده از سوی انگلیس است که در ماه سپتامبر سال جاری وعده داده شده بود.
انگلیس در ماه سپتامبر ارایه 286 میلیون پوند کمک مالی برای افغانستان را از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تعهد سپرده بود.
این در حالی است که در پی تحولات اخیر در افغانستان، فقر بیداد می‌کند و میلیون‌ها تن، به‌ویژه کودکان، در زمستان پیش‌رو به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала