کووید 19 می تواند اختلالات شنوایی را بوجود بیاورد

© Depositphotos.com / Elnurدکتر گوش و گلو
دکتر گوش و گلو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
کشف جدید در باره کرونا: دانشمندان انستیتوت طب هاروارد، ویروس کرونا را با اختلالات شنوایی مرتبط می داند.
به گزارش اسپوتنیک، مقاله منتشر شده در مجله Communications Medicine درباره تاثیر کرونا بر شنوایی خبر می دهد که به نظر دانشمندان انستیتوت طب هاروارد در بوستون علل اختلال شنوایی در مریضان مبتلا به کووید 19 را شناسایی کرده اند، ویروس کرونا قادر است به سلول های گوش حمله کند، چون در گوش گیرنده ACE2 وجود دارد که پروتئین S ویروس کرونا به آنها متصل می شود.
خونریزی  گوش و بینی مسافران یک هواپیما به دلیل اشتباه پیلوت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2018
خونریزی گوش و بینی مسافران یک هواپیما به دلیل اشتباه پیلوت+ عکس
دکتوران ده مورد از علائم شنوایی را در مریضان مبتلا به کووید 19 را گزارش کردند، مانند کم شنوایی، اختلال عملکرد دهلیزی و وزوز گوش را مورد بررسی قرار دادند. محققین بافت گوش داخلی را در مریضان و همچنین در موش ها تجزیه و تحلیل کردند تا رابطه علت و معلولی بین کووید 19 و اختلال شنوایی را شناسایی کنند. برای شبیه‌سازی سیر عفونت گوش در مریضان، سلول‌های سیستم شنوایی داخلی از سلول‌های بنیادی مورد مطالعه قرار گرفت.
مشخص شد که بافت گوش داخلی یک فرد بالغ، دارای سلول‌های مویی و سلول‌های شوان در دهلیزی و سمعک انسان‌ها نیز می‌توانند به ویروس کووید آلوده شوند.
زیرا گیرنده‌های روی سطح سلول‌ها هستند که پروتئین S ویروس کرونا به آن‌ها متصل می‌شود و به سلول های دیگر گوش اجازه می‌دهد تا عفونی شوند.  گیرنده ACE2 هستند که پروتئین S ویروس کرونا به آنها متصل می شود، در سلول‌های شش و همچنین در سایر ارگانهای بدن که می‌توانند تحت تأثیر عفونت کروناویروس قرار گیرند، یافت می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала