روزنامه: پوتین با یک جمله توانست قیمت گاز در اروپا را کاهش دهد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
عضو شوید
 یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که رئیس جمهور روسیه با دستور افزایش حجم سوخت در انبارهای اروپا قیمت گاز را پایین  آورد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی Welt می نویسد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فقط با با ابراز یک جمله توانست روی کاهش قیمت گاز در اروپا تأثیر بگذارد.
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماسی با «آلکسی میلر» رئیس شرکت «گازپروم» این کشور، وی را موظف کرد تا پمپاژ گاز به مخازن این شرکت را در اتریش و آلمان، پس از پر کردن مخازن داخلی تا هشتم ماه نوامبر، آغاز کند. در پی این فرمان، قیمت گاز در اروپا کاهش یافت.
پوتین از روش امریکایی ها برای تولید گاز انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
پوتین از روش امریکایی ها برای تولید گاز انتقاد کرد
در این مقاله آمده است: «این اظهارات تقریباً تصادفی ولادیمیر پوتین باعث شد تا بازار گاز اروپا نفس راحتی بکشد.»
 نویسنده این نشریه خاطرنشان کرد که پس از سخنان پوتین، قیمت قراردادهای آتی گاز طبیعی در هلند 15 درصد کاهش یافت.
قیمت انرژی در اروپا در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است. در ابتدای ماه آگست، ارزش تخمینی یک قرارداد آتی گاز بر روی شاخص TTF هلند حدود 515 دالر در هر هزار متر مکعب بود و تا پایان سپتامبر دو برابر شد.
بحران گاز در اروپا از پاییز امسال پس از آنکه قیمتهای بازار آن در هر هزار متر مکعب از هزار دلار فراتر رفت و به دو هزار دالر در هر هزار متر مکعب نزدیک شد، رو به وخامت رفت.
ناظران بازار بر این باورند که مجموعه‌ای از عوامل باعث ایجاد این بحران شده است. یکی از آنها افزایش تقاضای گاز در آسیا است که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار آسیا و همچنین خروج صادرات از بازار اروپا شد. همچنین این واقعیت که سهم تولید باد در اروپا به شدت کاهش یافته نیز در وخامت اوضاع تاثیر داشته است.
پیشتر و در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که سیاستمداران غربی نمی‌توانند به اشتباهات خود اعتراف کنند چرا که همان اشتباهات باعث افزایش قیمت گاز طبیعی شده است و در ازای اشتباهات خود تلاش می‌کنند که روسیه را بد ذات جلوه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала