روسیه: تسلیحات باقیمانده آمریکایی در افغانستان ممکن است به هر نقطه جهان برسد

© Sputnik / Stringer Бывшая крупная база США в Хосте под контролем талибов
Бывшая крупная база США в Хосте под контролем талибов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
عضو شوید
 سرویس فدرال همکاری های نظامی – فنی روسیه می‌گوید تسلیحات آمریکایی باقیمانده در افغانستان ممکن است به هر نقطه از جهان برسد.
 به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری شوگایف، مدیر سرویس فدرال روسیه برای همکاری های فنی- نظامی (FSMTC) می‌گوید: تسلیحات و تجهیزات نظامی به جا مانده از ایالات متحده در افغانستان اکنون ممکن است در هر نقطه از جهان برسد و منجر به عواقب "غافلگیرکننده بسیار ناخوشایند" شود.
شوگایف گفت: " آمریکا تسلیحات بسیار جدی را در افغانستان به جا مانده  است. این سلاح ها می تواند وارد بازار غیرقانونی شود. یعنی می تواند در هر نقطه از جهان برسد. ممکن است با پیامد های بسیار ناخوشایند و سورپرایز های خطرناک روبرو شویم."
طالبان خواستار تسلیم دهی سلاح و مهمات غیر نظامیان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
طالبان خواستار تسلیم دهی سلاح و مهمات غیر نظامیان شدند
  دیمیتری شوگایف اظهار داشت: "این تسلیحات می تواند وارد بازار سیاه شوند، یعنی در هر جای دنیا می تواند یافت شود و ممکن است غافلگیری های بسیار ناخوشایندی در انتظار ما باشد و ادوات نظامی که آمریکا آنجا باقی گذاشته است ادوات بسیار جدی و مهمی هستند."
وی افزود که سازمان های مختلف تروریستی بین المللی در خاک افغانستان فعالیت می کنند، "ممکن است این سلاح ها به دست آنها بیفتد، در صورتی که تاکنون نیفتاده باشد."آمریکا احتمالا تسلیحاتی و تجهیزاتی به ارزش 85 میلیارد دالر در افغانستان باقی گذاشته باشد.
 پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در ادامه حملات شدید خود علیه نحوه خروج نظامیان آمریکایی به دستور جو بایدن از افغانستان، گفته‌است که تجهیزات نظامی آمریکایی به ارزش 85 میلیارد دالر در افغانستان بدون اینکه منهدم شود، رها شد.
او اضافه کرد: «هیچ‌کس درباره این حمله حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی که بیشترش نو بود در آن‌جا رها شد و آن‌ را منفجر نکردند.»
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала