ترامپ: اسرائیل تا ده سال پیش مالک کنگره آمریکا بود

© REUTERS / Carlos BarriaЭкс-президент США Дональд Трамп
Экс-президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به میزان تسلط اسرائیل بر این کشور اعتراف کرد که اسرائیل تا ده سال پیش مالک کنگره آمریکا بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از سیطره اسرائیل بر کنگره ایالات متحده پرده برداشت و همچنین گفت که اسرائیل به معنای واقعی تا یک دهه گذشته مالک کنگره آمریکا بود.
ترامپ: پنج کشور دیگر با اسرائیل صلح می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2020
ترامپ: پنج کشور دیگر با اسرائیل صلح می‌کنند
ترامپ هفته گذشته در گفت و گو با یک رادیوی محلی آمریکا و در ادامه تناقض گویی های شخصی افزود: بزرگترین تغییری که در کنگره دیدم این است که اسرائیل 10 تا 15 سال پیش به معنای واقعی بر کنگره سیطره داشت و بسیار قدرتمند بود. اما امروز تقریبا خلاف این واقعیت است.
وی یادآورشد که در کنگره آمریکا نمایندگانی همچون الهان عمر و الکساندر اوکازیو-کورتز وجود دارند که به شدت از اسرائیل متنفر هستند. به گفته رییس جمهوری پیشین آمریکا، آنها کنگره را کنترل می‌کنند و اسرائیل دیگر قوایی در کنگره ندارد.
وی اضافه کرد: «منظورم این است که واقعاً حیرت‌آور است. من هیچ‌وقت ندیده‌ام تغییری به این بزرگی اتفاق بیفتد. اسرائیل قبلاْ این همه قدرت در کنگره داشت که حقش هم بود، ولی اکنون چنین قدرتی ندارد. باورنکردنی است.»
 عمر و اوکازیو- کورتز نمایندگان زن حزب دموکرات در سال 2019 وارد کنگره آمریکا شدند و به طرح کمک مالی 1 میلیارد دالری آمریکا به اسرائیل برای سیستم های دفاع موشکی گنبد آهنین رای منفی دادند.  
 دونالد ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید، حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و با توصیه نتانیاهو از توافق هسته‌ای برجام خارج شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала