سر باز زدن پاکستان از حضور در نشست منطقه‌ای افغانستان به میزبانی هند

© AP Photo / K.M.Chaudaryسر باز زدن پاکستان از حضور در نشست منطقه‌ای افغانستان به میزبانی هند
سر باز زدن پاکستان از حضور در نشست منطقه‌ای افغانستان به میزبانی هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پاکستان حضور این کشور در نشست منطقه‌ای درباره افغانستان به میزبانی دولت هند را منتفی دانست.
جان باختن چهار نفر در هنگام ورود به پاکستان در گذرگاه اسپین بولدک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
جان باختن چهار نفر در هنگام ورود به پاکستان در گذرگاه اسپین بولدک 
وی افزود: نگاه پاکستان به توسعه ارتباطات منطقه‌ای و تقویت معیشت با مشارکت دیگر بازیگران منطقه‌ای است در عین حال اسلام‌آباد در نشست آتی مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه به میزبانی دهلی نو با محور افغانستان شرکت نخواهد کرد.
معید یوسف اظهار داشت، که هند باید برای تعامل با پاکستان و پرداختن به اختلافات متقابل، رویکرد سازنده و درستی از خود نشان دهد در عین حال نگاه غیرسازنده دهلی نو، دلیل عدم حضور اسلام‌آباد در رویداد آتی در هند است.
وی با تاکید بر اهمیت روابط پاکستان با چین و کشورهای آسیای میانه، گفت: اسلام‌آباد و تاشکند مواضع یکسانی درباره صلح افغانستان دارند و ما بر گفت وگوی سازنده در این خصوص برای جلوگیری از هرگونه تشدید بحران انسانی در افغانستان تاکید داریم.
تفاوت ۳۶۰ درجه در سیاست پاکستان و هند در قبال افغانستان، مخالفت دو کشور با نقش یکدیگر در روند صلح و حضور در افغانستان باعث افزایش کدورت‌های اسلام‌آباد با همسایه شرق خود هند شده و در صورت ادامه این وضعیت مسیر کمک به حل بحران افغانستان پیچیده‌تر از هر زمان دیگر به نظر می‌رسد.
کارشناسان در پاکستان معتقدند که تداوم اختلافات پاکستان با آمریکا بر سر افغانستان بازی سرزنش میان پاکستان و هند مبنی بر اینکه هر کدام یکدیگر را به تخریب تلاش‌های صلح در خاک افغانستان متهم می‌کنند، چالش‌های جدی را برای سیاست خارجی دولت عمران‌خان به وجود آورده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала