صالح: غنی باید نوارهای صوتی گفتگوهایش با خلیلزاد را منتشر کند

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
عضو شوید
معاون پیشین اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری فراری از وی می‌خواهد تا نوارهای صوتی از گفتگوهای خود با خلیلزاد و دیپلمات‌های خارجی در مورد روند صلح را منتشر کند.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه، 11 عقرب) در توییتی نوشته‌است که برای مقابله با تبلیغات مبنی بر این‌که همه افغان‌ها مقصر هستند، اشرف‌غنی محتوای گفتگوی خود با خلیلزاد و سایر دیپلمات‌های خارجی را منتشر کند.
او افزوده‌است در حالی که افغان‌ها در معرض تراژدی و شکنجه عظیم قرار می‌گیرند، خلیلزاد با لبخند برای طالبان لابی می‌کند.
صالح گفته‌است که خلیلزاد به ادبیات و روایت دهه 90 خود بازگشته‌است.
معاون اول پیشین اشرف‌غنی نوشته‌است: «او (خلیلزاد) ضمائم محرمانه توافق دوحه را تا آخر از ما پنهان کرد. چرا او خوشحال است؟»
زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که «لجاجت اشرف‌غنی» برای باقی ماندن در قدرت، خودخواهی نخبگان سیاسی و عدم تمایل سربازان افغان برای مقابله با طالبان موجب فروپاشی دولت افغانستان شد.
نماینده ویژه آمریکا به تازگی گفته‌است که اشرف غنی برای دوام حکومت خود، در روند صلح مانع ایجاد می‌کرد.
خلیلزاد گفته است که ایالات متحده آمریکا به اندازه کافی به اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان فشار نیاورد تا به تقسیم قدرت با طالبان توافق کند: «قضاوت من این است که ما به اندازه کافی او را تحت فشار قرار ندادیم. ما با رئیس جمهور غنی مهربان بودیم. ما از دیپلوماسی استفاده کردیم. ما او را ترغیب کردیم.»
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала