دستور نخست‌وزیر طالبان ازبهر توزیع پاسپورت براساس تذکره کاغذی

© Photo / Suhail.Sدستور نخست‌وزیر طالبان ازبهر توزیع پاسپورت براساس تذکره کاغذی
دستور نخست‌وزیر طالبان ازبهر توزیع پاسپورت براساس تذکره کاغذی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
ملا محمد حسن آخند، نخست‌وزیر طالبان به مسوولان ریاست پاسپورت دستور داده است که به علت ازدیاد درخواست‌ها برای دریافت پاسپورت، باید به دارندگان تذکره‌های کاغذی نیز پاسپورت توزیع شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اما مسوولان در ریاست پاسپورت می‌گویند که تا هنوز هیچ مکتوبی برای توزیع پاسپورت بر اساس تذکره‌های کاغذی دریافت نکرده اند. به گفته آنان، در صورتی که چنین مکتوبی دریافت شود، برای توزیع پاسپورت بر اساس تذکره‌های کاغذی نیاز به تاییدی این تذکره‌ها دارند.
پاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
طالبان: توزیع پاسپورت به‌زودی در شش ولایت دیگر آغاز می‌شود
عالم گل حقانی، رئیس پاسپورت گفت: «اگر بزرگان فیصله کرده باشند که براساس تذکره کاغذی توزیع را شروع کنید، برنامه ما این است که تذکره‌های که در ریاست تذکره ثبت شده باشند، تصدیق شوند و کنده آن موجود باشد، توزیع می‌کنیم درغیرآن، نه».
بیشتر متقاضیان پاسپورت از ولایت‌ها برای دریافت پاسپورت به کابل آمده اند. درخواست کننده‌گان عمدتا کسانی اند که برای تداوی بیماران شان قصد سفر به خارج را دارند.
بیمارداران می‌گویند با وجودی که چندین روز را برای دریافت گذرنامه سپری کرده اند، اما تا هنوز موفق به این کار نشده اند.
درهمین حال، برخی دیگر از شهروندان از مسوولان در ریاست پاسپورت خواهان تسریع در روند توزیع پاسپورت هستند و می‌گویند که توزیع پاسپورت در ولایت‌ها نیز آغاز شود.
هرچند مسوولان در ریاست پاسپورت گفته بودند که روند توزیع پاسپورت را به زودی در ولایت‌ها آغاز می‌کنند، اما تا هنوز از توزیع آن در ولایت‌ها خبری نیست و مردم برای توزیع پاپسورت در ولایت‌های شان لحظه شماری می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала