دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در پس زمینه واکسیناسیون جمعی

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در پس زمینه واکسیناسیون جمعی
دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در پس زمینه واکسیناسیون جمعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
اپیدمیولوژیست سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اعتقاد براین که دو دوز واکسن به طور کامل انسان را  در برابر COVID-19 محافظت می کند کاملا اشتباه است.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور سانتیاگو ماس کوما، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و رئیس فدراسیون بین المللی پزشکی گرمسیری افزایش موارد ابتلا به کرونا را در پس زمینه واکسیناسیون گشترده توضیح داد.
به گفته این متخصص افرادی که  فکر می‌کنند واکسیناسیون دو دوز کامل آنها را در برابر عفونت ویروس کرونا کاملا محافظت می کند، از اقدامات ایمنی غفلت می کنند، کاملا در اشتنباه هستند. این امر باعث افزایش موارد ابتلا به بیمارید COVID-19در جهان شده است.
به گفته وی، افراد واکسینه شده کمتر از ماسک استفاده می کنند، فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند و در مکان های شلوغ کمتر احتیاط می کنند.
این متخصص اپیدمیولوژی گفت: با شروع کاهش دمای زمستان، مردم زمان کمتری را در خیابان ها سپری می کنند که به نوبه خود خطر ابتلا به عفونت را در فضاهای بسته مانند رستوران ها، بارها و غیره افزایش می دهد.
پیامدهای بلندمدت بیماری کرونا از دیدگاه دانشمندان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
پیامدهای بلندمدت بیماری کرونا از دید دانشمندان
ماس کوما  توضیح داد که آنتی‌بادی‌های تولید شده پس از واکسیناسیون فقط مدت کوتاهی دوام می‌آورند: در مورد واکسن‌های   فایزر و مدرنا  این آنتی بادی های تولید شده به‌طور متوسط ​​تا شش ماه و در آنتی بادی آدنوویروس AstraZeneca حدود چهار ماه دوام می‌کند.
بدن انسان همچنین سلول های حافظه ای را  تولید می کند که می توانند ویروس کرونا را تشخیص دهند. با این حال، به دلیل مسری بودن بالای سویه دلتای ویروس کرونا و توانایی آن در آلوده کردن سریع بدن، سلول‌های حافظه به سادگی زمان لازم را برای کار ندارند، آنها به مدتی زمان نیاز دارند تا دوباره تولید آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را شروع کنند تا سطح کافی از دفاع ایمنی به دست آید.
این اپیدمیولوژیست خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که در ماه‌های اخیر هیچ گونه‌ای از ویروس کرونا که عفونی‌تر از نوع دلتا باشد، یافت نشده است. بنابراین در حال حاضر خطر موج بزرگ دیگری از بیماری را نمی بینم، اما البته اگر مردم درک نکنند که این بیماری همه گیر هنوز به پایان رسیده است و باید اقدامات فردی برای جلوگیری از آن انجام شود، تعداد موارد همچنان افزایش خواهد یافت.
واکسیناسیون آمار مرگ و میر را در جهان کاهش داده اما متخصصان بهداشت عمومی می‌گویند آمار واقعی احتمالا بسیار بیشتر است.
 آمار مبتلایان به کووید 19 در جهان تاکنون به 248 میلیون و 282 هزار و 6002 نفر رسید. تعداد 5 میلیون و 28 هزار و 553 نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 224 میلیون و 990 هزار و 340 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
  
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала