طالبان: اگر جامعه جهانی می‌خواهند دختران را در مکاتب ببینند باید ما را یاری کنند

© Sputnik / T. Azimشاگردان دختر در مکتب کابل
شاگردان دختر در مکتب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
طالبان اعلام کرد، اخبار مسرت بخشی درباره آموزش دختران و زنان افغان برای بازگشت به مکتب دارد، در عین حال از جامعه جهانی خواست در تامین این روند آن را کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، وحیدالله هاشمی، مدیر برنامه‌ها و کمک‌های خارجی وزارت معارف دولت موقت طالبان در افغانستان امروز، سه‌شنبه از بازگشت تمامی دختران به مکاتب در آینده نزدیک خبر داد و گفت انشاءالله  به زودی بخشنامه‌ای جدید در سراسر کشور صادر خواهیم کرد..
وی افزود: کارشناسان ما روی آن کار می‌کنند و به زودی آن را به جهان اعلام خواهیم کرد.
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
کمک 50 میلیون پوندی انگلیس برای آموزش دختران در افغانستان
این مقام طالبان ادامه داد: طالبان به آموزش دختران پایبند است و برای ایجاد راه‌هایی به منظور بازگرداندن آنها به مکتب تلاش می‌کند و هیچ معلم زنی اخراج نشده است و این پیامی مثبت به جهان است که ما روی مکانیسم کار می‌کنیم و به دنبال حذف آنها از مکاتب و دانشگاه‌ها نیستیم.
هاشمی تاکید کرد، آموزش مثل دیگرهای زمینه‌های دولتی است که در اثر قطع شدن غیرمنتظره حمایت خارجی در پی فروپاشی دولت سابق متضرر می‌شود.
او گفت: آنها واقعا اگر می‌خواهند دختران را در مکاتب ببینند باید الان ما را یاری کنند.
هاشمی در کنار مساله آموزش دختران گفت، وزارت آموزش روی رویکرد جدید مدارس برای منطبق کردن آن با اصول اسلام و فرهنگ داخلی و معیارهای بین‌المللی کار می‌کند.
او تصریح کرد: تغییرات طبق معیارهای جهانی در فیزیک، شیمی، زیست و تمام مفاد درسی و علمی خواهد بود.
به گفته او، هیچ تغییری در شیوه‌های درسی تاکنون رخ نداده است و مسؤولان وزارتخانه از نزدیک با آژانس‌های جهانی کار می‌کنند آژانس‌ها نیز در مواردی که مشاهده می‌کنند تعامل مثبتی دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала