پنتاگون بازگشت نیروهای امریکایی به افغانستان را در آینده بعید دانست

© AP Photo / Caroline Brehmanپنتاگون بازگشت نیروهای امریکایی به افغانستان را در آینده بعید دانست
پنتاگون بازگشت نیروهای امریکایی به افغانستان را در آینده بعید دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا روز چهارشنبه گفت که بازگشت نیروهای امریکایی به افغانستان را در آینده بعید می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک،  جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا که در نشست امنیتی آسپن صحبت می‌کرد، گفت: در مورد این که نیروهای مسلح دوباره وارد خاک افغانستان شودند؟ چنین تصمیماتی توسط رئیس‌جمهور اتخاذ می‌شود. اما من معتقدم که در حال حاضر چنین چیزی بعید است. 
مارک میلی فرمانده ستاد کل ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
جنرال میلی: احتمال سازماندهی مجدد القاعده در افغانستان وجود دارد
این جنرال امریکایی افزود: من فکر می‌کنم وقتی صحبت از یک تهدید تروریستی می‌شود، چه از افغانستان و چه از جاهای دیگر، موضوع مشترک ما این است که تضمیمن حاصل کنیم که توانایی کنترول [وضعیت] را از طریق نظارت اطلاعاتی داریم، و بعد حمله را انجام می‌دهیم، ممکن این حمله از داخل یا خارج از کشور باشد. به علاوه، ما می‌خواهیم به کار کردن با کشورهای میزبان و  شریک‌های مختلف ادامه دهیم.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала