کشته شدن فرمانده قول‌اردوی کابل در حمله داعش بر بیمارستان نظامی  

© https://twitter.comشهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
  برخی منابع خبری با استناد از اعضای طالبان گفته اند که فرمانده قول اردوی کابل نیز در حمله دیروز داعش بر شفاخانه نظامی کابل کشته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانس‌پرس با نشر گزارشی گفته است که در حمله دیروز گروه داعش بر بیمارستان 400 بستر "سردار محمد‌داوود خان" در کابل،  مولوی حمدالله مخلص، فرمانده قول‌اردوی طالبان برای کابل کشته شده است.
Здание больницы в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
داعش مسوولیت حمله بر بیمارستان نظامی کابل را برعهده گرفت
فرانس‌پرس به نقل از مقام‌ها در حکومت سرپرست طالبان گفته است که در این حمله یک فرمانده نظامی طالبان در نبرد با مهاجمان مسلح کشته شده است.
این خبرگزاری از این فرمانده به نام حمدالله مخلص یاد کرده است. براساس معلومات، او یکی از اعضای شبکه حقانی و افسر نیروهای ویژه قطعه بدری و همین‌طور فرمانده قول‌اردوی کابل بوده است.
فرانس‌پرس به نقل از یک مقام رسانه‌ای طالبان نوشته است: «مولوی حمدالله مخلص، فرمانده قول‌اردوی کابل، زمانی‌ که به او اطلاع داده شد که بیمارستان "سردار داوود‌خان" مورد حمله قرار گرفته است، بلافاصله به محل حادثه شتافت.»
این مقام افزوده است که او در یک نبرد تن‌به‌تن در این بیمارستان کشته شده است.
احمدالله مخلص نخستین عضو طالبان بود که پس از سقوط کابل به ارگ داخل شد و به چوکی اشرف غنی تکیه زد.
او از سوی طالبان به عنوان مسوول قول اردوی کابل گماشته شده بود و از قدرت بسیار بالا در میان فرماندهان طالبان برخوردار بود.
شماری از مهاجمان مسلح روز سه‌شنبه، یازدهم عقرب، با انجام دو حمله انتحاری، بر بیمارستان نظامی "سردار محمدداوود خان" حمله کردند. در این حمله که تا حوالی ساعت شش شام به طول انجامید، دست‌کم 25 نفر کشته و 50 تن زخمی شدند.
 مسوولیت این حمله را شاخه خراسان گروه داعش برعهده گرفته است. این گروه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پنج جنگ‌جویش حملات هماهنگ شده را بالای این شفاخانه انجام داده‌اند.
با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، نیز با تأیید این مورد گفته است که این حمله با کشته شدن پنج مهاجم پایان یافته است.
مجاهد اما تعداد تلفات این رویداد را هفت کشته و پنج زخمی اعلام کرده است. طبق معلومات او، در میان کشته‌‌گان سه زن، یک کودک و سه نیروی طالب شامل‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала