یوناما: عاملان حمله بر بیمارستان نظامی در کابل باید پاسخگو باشند

© Photo / UNAMA.Dariدبورا لاینز، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد
دبورا لاینز، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
 دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حمله‌ی روز گذشته بر بیمارستان نظامی "سردار محمد داوودخان" در کابل را محکوم کرده و گفته است که عاملان آن باید پاسخگو باشند.
به گزارش اسپوتنیک، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در یک پیام کوتاه  که در صفحه‌ی رسمی فیسبوک این نهاد منتشر شده، گفت حملات بر کارمندان صحی و غیرنظامیانی که برای درمان آمده بودند، نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
نکوهش یورش امروز بر درمانگاه 400 تختخوابی از سوی حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
نکوهش یورش امروز بر درمانگاه 400 تختخوابی از سوی حامد کرزی
ظهر روز گذشته (سه‌شنبه، 11 عقرب) بیمارستان 400 بستر نظامی در ناحیه‌ی دهم شهر کابل هدف دست‌کم دو انفجار قرار گرفت. پس از انفجارها از وقوع درگیری نیز گزارش شد.
طالبان بعدا اعلام کرد که پنج عضو گروه داعش در این حمله دست داشته و تمامی آن‌ها در درگیری با نیروهای طالبان کشته شده‌اند.
طالبان تلفات این حمله را هفت نفر از جمله سه زن، یک کودک و سه نیروی طالب، اعلام کردند. برخی رسانه‌های خارجی اما تلفات این حمله را دست‌کم 25 کشته و نزدیک به 50 زخمی گزارش کرده‌اند.
بیمارستان 400 بستر نظامی در کابل پیش از این نیز هدف حملات انتحاری و تهاجمی داعش قرار گرفته بود که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته بود.
این حمله پس از یک سری بمب گذاری‌های انجام شده توسط داعش صورت می‌گیرد که به عنوان بزرگترین تهدید برای کنترل طالبان در افغانستان ظاهر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала