نخستین محموله کمک های بشردوستانه سازمان ملل به کابل رسید

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
 نخستین هواپیمای حامل کمک های زمستانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درفرودگاه کابل پایتخت افغانستان به زمین نشست.
 به گزارش اسپوتنیک، شبیا مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در یک نشست خبری مجازی اعلام کرد: با آغاز فصل سرما و دشوارتر شدن شرایط زندگی برای خانواده‌های نیازمند افغانستان، 33 تن وسائل و تجهیزات زمستانی از امارات متحده عربی به کابل ارسال کرده‌ایم.
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
کمک 50 میلیون پوندی انگلیس برای آموزش دختران در افغانستان
وی با بیان اینکه این هواپیما صبح امروز از فرودگاه شارجه امارات به سمت کابل حرکت کرد، اظهارداشت: محموله‌های دیگر در روزهای 13 و 16 نوامبر از طریق هوایی به کابل ارسال خواهد شد.
مانتو تصریح کرد: انواع کفپوش وسائل و تجهیزات عایق‌بندی در برابر سرما ارسال شده است.
وی افزود: برای تامین به نیازهای مردم نیازمند افغانستان از مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی به فعال‌ترین شکل استفاده خواهیم کرد؛ کمک‌های تکمیلی به شهر ترمذ ازبکستان ارسال شده و از آنجا به افغانستان انتقال خواهد یافت.
به گفته سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در آستانه زمستان که دمای هوا تا منفی 25 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، نیازهای بشردوستانه در افغانستان به سرعت رو به افزایش است. بسیاری از خانواده های بیجا شده فاقد سرپناه مناسب هستند و برخی از خانواده هایی که اخیراً به محل زندگی خود بازگشته اند، شرایط خانه های خود را برای فصل سرما نامناسب می دانند.
او گفته است ما برای رساندن کمک های بشردوستانه به افغانستان و سایر کشورهای منطقه، از مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی استفاده می کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای روزافزون باشیم. اقلام کمکی بیشتر نیز در شهر ترمذ، واقع در ازبکستان آماده شده است تا در صورت نیاز به افغانستان ارسال گردد.
علاوه بر امداد اضطراری برای بیجا شدگان در داخل افغانستان، کمیساریا همچنین با سرمایه گذاری در زیرساخت ها از جمله آموزش، بهداشت، معیشت و سرپناه به فعالیت خود در جوامعی که پناهندگان پیشین به آن بازگشته اند ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала