آمادگی سازمان ملل برای کمک به بیجاشدگان در افغانستان

© Sputnik / Stringer آمادگی سازمان ملل برای کمک به بیجاشدگان در افغانستان
   آمادگی سازمان ملل برای کمک به بیجاشدگان در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
عضو شوید
کمیشنری سازمان ملل در امورپناهندگان آماده است برای ۵۰۰ هزار بیجاشده پیش از زمستان در افغانستان کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، هواپیمای ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، حامل ۳۳ تن بسته های لوازم زمستانی برای بیجاشدگان افغانستان، صبح روز دوشنبه از شارجه بلند شد و در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی (۱۲:۰۰ به وقت ژنو) به کابل رسید. این اولین پرواز از سه پرواز کمیشنری سازمان ملل در امورپناهندگان است و مقرر است دو پرواز بعدی در ۱۳ و ۱۷ عقرب در کابل فرود بیایند.
بیجاشدگان داخلی کودکان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2020
زندگی سخت بیجاشدگان داخلی در سرمای زمستان + ویدیو
در خبرنامه این کمیشنری است: در آستانه زمستان که دمای هوا تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد کاهش می یابد، نیازهای بشردوستانه در افغانستان به سرعت رو به افزایش است. بسیاری از خانواده های بیجا شده فاقد سرپناه مناسب هستند و برخی از خانواده هایی که اخیراً به محل زندگی خود بازگشته اند، شرایط خانه های خود را برای فصل سرما نامناسب می دانند.
در ادامه این خبرنامه آمده است: بسته های زمستانی ۲۵ کیلوگرمی شامل کف‌پوش، دیواره و دیگر اقلام جهت بهبود عایق بندی چادرها در برابر سرما است. همچنین این بسته ها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند، به گونه ای که نصب اجاق گاز در آنها میسر است.
به گفته کمیشنری سازمان ملل در امورپناهندگان، مناقشات و ناامنی ها باعث شده ۳.۵ میلیون شهروند در داخل کشور بیجا شوند که از این تعداد، در سال جاری حدود ۷۰۰ هزار نفر تا کنون به ناچار خانه های خود را ترک کرده اند. کمیشنری می کوشد که تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به حدود 500 هزار فرد بیجا شده، بازگشت کننده و جوامع محلی میزبان، کمک های زمستانی ارائه دهد.
کمیشنری تأکید کرده که به توزیع سایر کمک های بشردوستانه ضروری برای بیجاشدگان افغانستان ادامه می دهد. در سال جاری نزدیک به نیم میلیون نفر از کمک های آن‌ها شامل بسته سرپناه اضطراری، جیره غذایی، پتو، ست آشپزخانه، اجاق گاز، صفحه های خورشیدی، چراغ های خورشیدی، بسته های عایق بندی و پول نقد برای آسیب پذیرترین افراد و سایر اقلام کمکی بهره مند شده اند.
در خبرنامه کمیشنری سازمان ملل در امورپناهندگان آمده است: "ما برای رساندن کمک های بشردوستانه به افغانستان و سایر کشورهای منطقه، از مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی استفاده می کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای روزافزون باشیم. اقلام کمکی بیشتر نیز در شهر ترمذ، واقع در ازبکستان آماده شده است تا در صورت نیاز به افغانستان ارسال گردد".
از سوی هم کمیشنری از جامعه جهانی درخواست می‌کند که کمک های مالی خود را به افغانستانی های بیجا شده و بسیار آسیب پذیر در داخل و خارج از کشور، افزایش دهد.
گفتنی است که علاوه بر امداد اضطراری برای بیجا شدگان در داخل افغانستان، کمیشنری همچنین با سرمایه گذاری در زیرساخت ها از جمله آموزش، بهداشت، معیشت و سرپناه به فعالیت خود در جوامعی که پناهندگان پیشین به آن بازگشته اند، ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала