نظری: حکومت موقت طالبان از نظر ما حکومت نیست

© Sputnik / Stringerنظری: حکومت موقت طالبان از نظر حکومت نیست
نظری: حکومت موقت طالبان از نظر حکومت نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
عضو شوید
مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید دارد که طالبان را نزدیک متحد آن تاکنون به رسمیت نشناخته است.
علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان در گفتگوی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در حال حاضر افغانستان حکومتی ندارد.
آقای نظری می‌گوید: «متاسفانه او به نظر ما هیچ نوع یک حکومتی نیست، یک مجموع است که آمدن و یک نوع خود را یک حکومت محسوب می کنند، نه برای ما قابل است و نه برای کدام کشوری خارج از مرزهای افغانستان، نزدیک‌ترین متحد شان، تا حال این ها به عنوان یک دولت افغانستان به رسمیت نشناخته است».
وی افزود: «به نظر ما در افغانستان تا زمانیکه یک نظام که قابل قبول همه شهروندان افغانستان نباشد و همه شهروندان افغانستان و همه اقوام افغانستان خود را در دستگاه تصمیم گیری و سیاست گذاری نبیند، هرگز یک حکومت یا دولت قابل قبول به وجود نمی‌آید و برای ما همچنان. جبهه مقاومت ملی افغانستان موقف‌اش روشن است که ما برای کشور خود استقلال می‌خواهیم و برای مردم خود آزادی، ادامه یک نظام مردم سالاری که رهبران سیاسی کشور از طریق انتخاب شفاف انتخاب شوند می خواهیم و برقراری عدالت اجتماعی، برای رسیدن به تمام این اهداف، بهترین نظامی که می‌شود در افغانستان از آن استفاده کرد، نظام غیر متمرکز است. که دولت مرکزی مشروعیت خود را اطراف بگیرد. نه که حکومت مرکزی را لایحه دیگر تشکیل بدهد. بیش از 200 سال است که یک بحران قدرت را در افغانستان مشاهده می‌کنیم. در تاریخ افغانستان شما می‌بینید که تاریخ افغانستان همیشه تکرار یافته که بحران قدرت و ثروت بوده است. چرا که تمام قدرت یک شهر و یک شخص در کابل متمرکز بود. کشوری که متشکل از اقلیت های قومی است، هیچ حد اکثریت قومی در افغانستان وجود ندارد. زمانیکه قدرت در دست یک شخص، یک گروه سیاسی و یک قوم باشد هرگز در آن کشور ثابت نمی‌آید. صلح واقعی، عدالت اجتماعی، آزادی و استقلال و دیگر اصول اهداف که ما داریم هیچ وقتی این‌ها تحقق  نمی یابند. به این دلیل است ما نظام غیر متمرکز را یگانه راه حل و برای بقای افغانستان میدانیم».
برای دریافت متن کامل مصاحبه اینجا را کلیک کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала