بازداشت 17 نفر در ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران امریکا

© REUTERS / Murad Sezerبازداشت 17 نفر در ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران امریکا
بازداشت 17 نفر در ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
عضو شوید
هفده نفر از شهروندان ترکیه به دلیل اعتراض به حضور خدمه نیروی دریایی امریکا در شهر استانبول، بازداشت شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دفتر والی استانبول اعلام کرد که مقامات ترکیه روز چهارشنبه 17 نفر را به دلیل کشیدن سرپوش روی سر یک خدمه نیروی دریایی امریکا در اعتراض به سیاست‌های این کشور در منطقه غرب آسیا، بازداشت کردند.
 حزب کارگران کردستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
اردوغان: کمک امریکا به تروریست های کرُد متوقف می گردد
گروهی که این اقدام را انجام داد، اتحادیه جوانان ترکیه بودند که تصاویری از این اقدام را در توییتر به اشتراک گذاشت که در آن تعداد زیادی از ساکنان استانبول شعارهای ضد امریکایی سر می‌دادند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این گروه با انتقاد از حمایت امریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه (ی.پ.گ) خطاب به نظامیان امریکا گفتند: «شما دشمن ما هستید و کسی نمی‌خواهد اکنون اینجا باشید. ما اجازه نخواهیم داد سربازان آمریکایی آزادانه در سرزمین‌های ما پرسه بزنند. یانکی به خانه برگرد».
روز دوشنبه بود که کشتی فرماندهی آبی‌خاکی «یو.اس.اس مونت ویتنی» با عبور از تنگه بسفر برای پیوستن به فعالیت‌های ناتو در دریای سیاه، در استانبول پهلو گرفت. کاپیتان این شناور نیروی دریایی امریکا نیز در آن زمان گفت که خدمه او مشتاقانه منتظر دیدار از ترکیه و تقویت روابط واشنگتن با متحدان ترکیه‌ای خود هستند.
واشنگتن در دسمبر سال قبل تحریم‌هایی را علیه آژانس تدارکات نظامی ترکیه به دلیل خرید سیستم‌های دفاع راکتی اس-400 ساخت روسیه تحت کاتسا وضع کرد.
پیش از این اما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه همتای امریکایی‌اش به او قول داده که هر کاری بتواند برای فروش جنگنده‌های «اف-16» به این کشور انجام دهد، گفت واشنگتن و انقره درباره مبارزه مشترک با تروریسم نیز رایزنی کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала