خشکسالی خطرناک تمام بشریت را تهدید می کند

© AP Photo / Hani Mohammedخشکسالی خطرناک تمام بشریت را تهدید می کند
خشکسالی خطرناک تمام بشریت را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
عضو شوید
دانشمند گلیک: تغییر آب و هوای زمین ممکن است به خشکسالی ویرانگر تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمند پیتر گلیک گفته است که ممکن در سال های آینده، زمین تحت تأثیر یک خشکسالی ویرانگر قرار گیرد که ناشی از نقض چرخه آب در طبیعت است.
خشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
خشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند
این کارشناس خاطرنشان کرد: هر چه اقلیم گرمتر باشد، نیاز به آب بیشتر است. مایع موجود در مخازن ما سریعتر تبخیر می شود. این دانشمند توضیح داد که آب بیشتر و بیشتر برای آبیاری محصولات مورد نیاز است.
گلیک تاکید کرد که پیش‌بینی‌های تغییرات آب و هوا در حال تحقق هستند و تأثیر انسان بر طبیعت در حال افزایش است. او همچنین یادآور شد که سیاستمداران قبلی نظریات محیط شناسان را که در مورد یک فاجعه قریب الوقوع هشدار می دادند نادیده می گرفتند. این متخصص معتقد است که اگر اقدامات لازم قبل از وقت اتخاذ می گردید، عواقب آن خفیف تر می بود.
پیش از این، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، مسابقه تکنالوژی برای جلوگیری از بحران آب و هوا را با جهش تکنالوژی ایالات متحده در آماده سازی برای پرواز و فرود روی مهتاب در دهه 1960 مقایسه کرد. وی یادآور شد که در سال 1961، جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که این کشور طی ده سال مهتاب را فتح خواهد کرد، که در آنزمان هنوز فرودگر اختراع نشده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала