رسانه: گوگل قصد دارد فناوری های خود را در اختیار پنتاگون قرار دهد

© Photo / Robert Scobleرسانه: گوگل قصد دارد فناوری های خود را در اختیار پنتاگون قرار دهد
رسانه: گوگل قصد دارد فناوری های خود را در اختیار پنتاگون قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
عضو شوید
نیویورک تایمز به نقل از منابع گزارش داد که شرکت گوگل قصد دارد با وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون در برنامه نظامی‌اش دوباره همکاری کند و فناوری خود را در اختیار این وزارت قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در سال 2018 میلادی گزارش شد که شرکت امریکایی گوگل قصد دارد پس از سال 2019 به همکاری خود با وزارت دفاع امریکا در چارچوب برنامه (Project Maven) که شامل استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود پهپادهای نظامی است، خاتمه دهد. هزارن نفر از کارمندان این شرکت امریکایی تقاضانامۀ را امضا کردند که در آن از گوگل خواستند از پروژه کنار بکشد، زیرا توسعه فناوری برای مناطق جنگی مغایر با عقیده شرکت خواهد بود.
پنتاگون بازگشت نیروهای امریکایی به افغانستان را در آینده بعید دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
پنتاگون بازگشت نیروهای امریکایی به افغانستان را در آینده بعید دانست
در گزارش آمده است: «سه سال پیش، شرکت (گوگل) پروژه وزارت دفاع را پس از مخالف کارمندانش کنار گذاشت، این شرکت اکنون در حال کار بر روی یک پیشنهاد جدید برای پنتاگون است».
طبق گزارش، گوگل ممکن در پروژه نظامی مشترک (Warfighter Cloud Capability) شرکت کند. همکاری احتمالی بین گوگل و پنتاگون بر نوسازی فناوری ها و توسعه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه نظامی متمرکز خواهد بود.
قرارداد احتمالی بین گوگل و پنتاگون جایگزین پروژه «زیرساخت دفاع تجاری مشترک (JEDI)» خواهد شد که توسط وزارت دفاع امریکا کنار زده شده بود و مایکروسافت و آمازون در آن زمان از پنتاگون شکایت کردند.
در بیانیه گوگل آمده است که این شرکت کاملاً متعهد است به مشتریان بخش عمومی خود از جمله پنتاگون خدمت کند.
در ماه جولای، وزارت دفاع امریکا اعلام کرد قرارداد 10 میلیارد دالری JEDI با مایکروسافت را که موجب اعتراض طرف‌های دیگر از جمله آمازون شده بود، لغو می‌کند. این برنامه قرار است بعداً به‌صورت یک قرارداد همکاری چندطرفه دوباره پیشنهاد و از مایکروسافت و آمازون برای همکاری در آن دعوت شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала