ممکن کرونا جان نیم میلیون نفر اروپا را بگیرد

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
عضو شوید
سازمان جهانی صحت پیش‌بینی می‌کند تا ماه فبروری کرونا جان حدود نیم میلیون دیگر در اروپا را خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان صحت جهانی پیش بینی می کند که تا فبروری 2022، بیشتر از نیم میلیون نفر بر اثر کووید-19 در اروپا تلف خواهند شد.
پیش‌بینی گسترش ویروس کرونای هندی در اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
پیش‌بینی گسترش ویروس کرونای هندی در اروپا
گفته شده است که ممکن است تا فبروری 2022 بیش از نیم میلیون نفر در نواحی اروپا بر اثر کرونا جان خود را از دست بدهند. هانس کلوگه، رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی صحت گفت: اگر مردم واکسین نزنند و اقدامات احتیاطی را انجام دهند، چنین اتفاق می افتد.
فعلاً 75 فیصد از مرگ و میرها در افراد بالای 65 سال رخ می دهد. بر اساس پیش بینی های قابل اعتماد، اگر در این مسیر باقی بمانیم، تا اول فبروری 2022، شاهد نیم میلیون مرگ بیشتر بر اثر کووید-19 خواهیم بود. وی گفت، 43 کشور منطقه با استرس شدید کمبود تخت شفاخانه مواجه خواهند شد.
کلوگه در حین حال تاکید کرد که اگر در آینده نزدیک بتوانیم به پوشش 95 درصدی جمعیت با ماسک‌های طبی دست یابیم، می‌توانیم تا فبروری آینده 188 هزار نفر یا نیم میلیون نفر را که ممکن است بر اثر این ویروس جان خود را از دست بدهند نجات دهیم.
 هجوم موج سوم ویروس کرونا به اروپا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
هجوم موج سوم ویروس کرونا به اروپا
به گفته وی، وضعیت این قاره سازمان صحت جهانی را نگران می کند: طی هفته های گذشته در 57 کشور اروپایی، تعداد عفونت ها به ویژه با نوع "دلتا" 55 درصد افزایش یافته است. همزمان، رشد در تمام گروه های سنی مشاهده می شود.
این سازمان از تصمیم 23 کشور برای تشدید اقدامات برای مقابله با شیوع COVID-19 حمایت کرد، اما اقدامات هفت کشور، برعکس، لغو محدودیت‌ها، باعث نگرانی سازمان صحت جهانی شد.
در سرتاسر جهان، طبق آخرین گزارشات سازمان صحت جهانی، حدود 250 میلیون مبتلا وجود دارد، تقریباً پنج میلیون مریض جان باختند. سخت ترین وضعیت در ایالات متحده امریکا، هند، برازیل و بریتانیا است. روسیه در این فهرست در سطر پنجم قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала