واکنش اروپا به واکسین فایزر

© REUTERS / Florion Goga واکنش اروپا به واکسین فایزر
واکنش اروپا به واکسین فایزر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
عضو شوید
شرکت ادویه سازی اروپا در ادعاهای مبنی بر نقض آزمایشات واکسین فایزر در ایمنی این واکسین شک و تردید دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس ادویه سازی اروپا (EMA) به گزارشات مربوط به نقض آزمایشات واکسین فایزر علیه کووید-19 پاسخ داده است.
Бутылочка с вакциной от коронавируса на фоне логотпипа Pfizer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
چندرسانه ای
فایزر: واکسن ما برای کودکان بی خطر و موثر است
آژانس ادویه سازی اروپا طی گزارشی اختصاصی اعلام نمود: «علیرغم جدی بودن این اظهارات (مبنی بر نقص در آزمایشات واکسین فایزر)، با این حال نتیجه گیری در مورد ایمنی، کارایی و کیفیت خود واکسین زیر سوال برده نمی شود.  این شرکت در حال تعامل با سازمان غذا و ادویه ایالات متحده در مورد این موضوع هستند."
در ماه نوامبر، مجلهBMJ، در پی تحقیقات خود اعلام نمود که آزمایشات کلینیکی واکسین فایزر ناقص بوده است. به ویژه، گزارشات مربوط به عوارض جانبی منفی اعلام نشده است.
 بروک جکسون، یک زن آمریکایی که برای گروه تحقیقاتی Ventavia کار می کرد، وی به شرکت فایزر در انجام آزمایشات کلینیکی این واکسبن کمک می کرد و به خبرنگاران در مورد تخلفات گزارش داد و اعلام نمود که این آزمایشات شک و تردید دارد.
پیش از این در خبرها آمده بود که واکسین تولید شده توسط شرکت آلمانی بیواِن تک و شرکت آمریکایی فایزر در مرحله سوم آزمایشات کلینیکی، حدود 94 فیصد در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است. استفاده از این ادویه در ده ها کشور تائید شده است، برخی از کشورها ها استفاده از آن را برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان مجاز کرده اند.
کاهش چشم‌گیر اثربخشی واکسین فایزر در برابر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
کاهش چشم‌گیر اثربخشی واکسین فایزر در برابر ویروس کرونا
به گفته این نشریه، بروک جکسون بارها در مورد "سازمان ضعیف آزمایشگاه، نگرانی های ایمنی مریضان و مسائل مربوط به یکپارچگی گزارشات" به مدیریت گزارش داده است.
همانطور که در تحقیقات ذکر شد، در نوارهای مکالمه جکسون با مافوقش، "همچنین می‌ توان توضیح مدیر را شنید که می گوید شرکت قادر به شمارش انواع و تعداد خطاهای که هنگام بررسی اسناد تحقیقاتی برای کنترل کیفیت پیدا کرده است، نبوده است".
از سوی دیگر، ایگور کراسیلنیکوف، معاون مؤسسه تحقیقاتی واکسین و سرم سانکت پتربورگ طی مصاحبه ای اعلام نمود که وجود خطا در آزمایشات کلینیکی یک واکسین به معنی بد بودن ادویه نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала