افزایش بی‌باوری باشنده‌گان کابل؛ دیگر در بانک‌ها پول نگهداری نمی‌کنیم

© AFGCentralbank · Government Organizationافزایش بی‌باوری باشنده‌گان کابل؛ دیگر در بانک‌ها پول نگهداری نمی‌کنیم
افزایش بی‌باوری باشنده‌گان کابل؛ دیگر در بانک‌ها پول نگهداری نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
برخی از باشنده‌گان کابل می‌گویند که پول‌های شان را پس از این در بانک‌های کشور نگهداری نخواهند کرد وقصد دارند تا تمامی پول‌های که درحال حاضر در بانک‌ها استند، را پس بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از سقوط حکومت پیشین، برداشت پول از بانک‌ها دشوار شده و بی‌باوری مردم نسبت به فعالیت بانک‌ها افزایش پیدا کرده است.
نورالله، باشنده کابل در این باره گفت: «پول را در بانک پس انداز می‌کردیم، اما حالا که مراجعه می‌کنیم، پول ما را سر وقت پرداخت نمی‌کنند. بانک‌ها اعتماد خود را از دست داده، دیگر آماده نیستیم که پول خود را در بانک پس انداز کنیم».
د افغانستان بانک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
بانک مرکزی افغانستان محدودیت برداشت از حساب‌ها را 200 دالر در هفته تعیین کرد
در همین حال، برخی از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که اگر سیستم بانکداری کشور این گونه ادامه یابد، بانک‌ها نمی‌توانند دیگر خدمات ارائه کنند و این کار بر اقتصاد کشور اثر منفی خواهد گذاشت.
وهاب قاطع، آگاه اقتصادی گفت: «در صورتیکه ما پول خود را به کشور دیگری انتقال بدهیم، همه که پول خود را انتقال بدهد، چی می‌ماند؟ بانک یک ساختار اقتصادی است، وقت شما پول‌تان را در بانک به امانت می‌مانید، بانک پول تان را نگاه نمی‌کند، دوباره سرمایه گذاری می‌کند که منجر به شگوفایی می‌شود».
از سوی دیگر، بانک مرکزی به تازه‌گی در اعلامیه‌یی گفته است که بانک‌های خصوصی و دولتی مکلف اند تا برداشت پول را به چهار صد دالر در هفته افزایش بدهند.
اما شماری از شهروندان در واکنش به این اقدام بانک مرکزی، می‌گویند که برداشت این مقدار پول در هفته برای آنان بسنده نیست، باید برداشت پول از بانک‌ها به‌گونه عادی جریان داشته باشد.
رهنورد، باشنده کابل گفت: «هر قدر پول مردم در بانک‌ها قید باشد، بی‌باوری مردم به بانک‌ها زیاد می‌شود، تاجران‌ داروندار شان را می‌برند».
در حال حاضر بانک‌ها در کشور تنها پول برای مشتریان پرداخت می‌کنند اما خدمات دیگر را ارائه نمی کنند. مسوولان بانک مرکزی با وجود تماس‌های مکرر، حاضر به گفت‌وگو در این باره نشده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала