Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به دلیل ممنوعیت زنان از کریکت؛ آسترالیا بازی کریکت با افغانستان را به تعویق انداخت

© Photo / ACB Mediaمحمدشهزاد بازیکن تیم ملی کریکت
محمدشهزاد بازیکن تیم ملی کریکت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
فدراسیون کریکت استرالیا امروز (جمعه) اعلام کرد که بازی دوستانه با افغانستان را به دلیل نگرانی‌ها درباره حقوق زنان برای انجام این ورزش تحت حکومت طالبان به تعویق می‌اندازد.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان کریکت آسترالیا گفته اند پس از مشوره با سایر نهادها تصمیم گرفتند که بازی تیم کریکت مردان که قرار بود در ماه جاری در هوبارت انجام شود، طبق برنامه صورت نگیرد.
تیم ملی کریکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
ورزش
جام جهانی کریکت؛ صعود به خطر افتاد، افغانستان مقابل هند شکست خورد
این فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد:«با توجه به ابهام فعلی، فدراسیون کریکت استرالیا لازم دانسته است که بازی دوستانه را به تاریخ دیگری موکول کند تا وضعیت روشن‌تر شود.»
بیانیه افزوده :«کریکت این کشور متعهد به حمایت از رشد این بازی برای زنان و مردان در افغانستان و سراسر جهان است، با این حال، با توجه به وضعیت ناروشن کنونی، کریکت استرالیا احساس کرد که لازم است مسابقه تست را به زمان دیگری که وضعیت روشن‌تر شود به تعویق بیاندازد.»
نتظار می‌رود که بازی‌کنان افغان در فصل آینده لیگ بزرگ در آسترالیا اجازه بازی داشته باشند. کریکت آسترالیا گفته است که مشتاق میزبانی تیم زنان و مردان افغانستان در آینده نه چندان دور است، اما مشخصا تاریخ جدیدی برای مسابقات تعیین نکرده است.
س از سرنگونی دولت افغانستان در ماه اوت، رهبران ارشد طالبان گفتند که زنان افغان، دیگر اجازه ورزش ندارند؛ چه کریکت چه رشته های دیگر ورزشی. یک مقام طالبان در ماه سپتامبر به یک رسانه استرالیایی گفت که اگر زنان در معرض دید عموم قرار گیرند، حکومت نباید به آن‌ها اجازه دهد که کریکت بازی کنند.
 
 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала