جایزه 10 میلیون دالر برای بازداشت گروه هکرها

© Fotolia / Tomasz Zajda هکرها
 هکرها   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا یک جایزه 10 میلیون دالری را برای اطلاعات منتهی به شناسایی یا موقعیت مکانی مربی گروه هکرها دارک ساید که گفته می‌شود در روسیه مستقر هستند، اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایسنا خبر داده است که اف بی آی اعلام کرده است گروپ دارک ساید مسئول حمله سایبری ماه می به شرکت کلونیال پایپ لاین بوده که باعث تعطیلی چند روزه سیستم خط لوله سوخت رسانی این شرکت و افزایش قیمتهای بنزین و کمبود آن در کرانه شرقی امریکا شد.
درآمد هکرها در امریکا در شش ماه نخست سال 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
درآمد هکرها در امریکا در شش ماه نخست سال 2021
وزارت خارجه امریکا همچنین یک جایزه پنج میلیون دالری را برای اطلاعات مربوط به دستگیری یا محکومیت هر فردی در هر کشوری که بخواهد در حملات باج افزاری گروپ دارک ساید مشارکت کند، اعلام نمود.
این وزارت طی بیانیه‌ای اعلام کرد امریکا با عرضه این جایزه، تعهد خود را برای حمایت از قربانیان باج افزار در سراسر جهان در برابر خلافکاران سایبری نشان می‌دهد.
شرکت کلونیال پایپ لاین اعلام کرد که حدود پنج میلیون دالر بیت کوین به هکرها داده است تا به سیستمهای خود دوباره دسترسی پیدا کند. وزارت عدلیه امریکا در جون حدود 2.3میلیون دالر از این باج را پس گرفت.
بر اساس گزارش رویتر، وزارت خارجه آمریکا در جولای یک جایزه 10 میلیون دالری را برای اطلاعات منتهی به شناسایی یا موقعیت مکانی هر فردی که به شکل مستقیم یا تحت کنترل یک دولت خارجی در فعالیت‌های سایبری مخرب علیه زیربناهای حساس امریکا مشارکت می کند، اعلام کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала